... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
جهان ۰۹ فروردین ۱۴۰۱ - 9:59 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
پس از پایان «اجلاس نقف»؛

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه عربستان و آمریکا

وزرای خارجه آمریکا ، اسرائیل و چهار کشور عربی منطقه، در “اجلاس نقف” برای«تشکیل کمیته مشترک» برای مقابله با آنچه «چالش های منطقه» عنوان شده، توافق کردند.

سیاست شرق _ با پایان کار «اجلاس نقف» در جنوب اسرائیل که با حضور وزرای خارجه مصر، امارات، مراکش، بحرین، آمریکا و اسرائیل انجام شد، وزرای خارجه عربستان و آمریکا، تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

به نقل از ایمانیتور ۲۴، بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه عربستان سعودی، روز دوشنبه وزرای خارجه عربستان سعودی و ایالات متحده در مورد تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است که در تماس تلفنی شاهزاده فیصل بن فرحان با آنتونی بلینکن، آنها در مورد روابط راهبردی عربستان و آمریکا و راه های حمایت و تقویت آنها در همه زمینه ها و تبادل نظر در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه گفتگو کردند.

بنا به بیانیه وزارت امور خارجه عربستان، شاهزاده فیصل بن فرحان و بلینکن در مورد افزایش هماهنگی و کار دوجانبه در مورد بسیاری از موضوعات منطقه ای و بین المللی که مهمترین آنها تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه عنوان شده، بحث کردند.

بنا به همین گزارش، وزرای خارجه آمریکا ، اسرائیل و چهار کشور عربی منطقه، در “اجلاس نقف” برای«تشکیل کمیته مشترک» برای مقابله با آنچه «چالش های منطقه» عنوان شده، توافق کردند.

وزیرخارجه آمریکا در نشت خبری پایانی خاطرنشان کرد که «چند سال پیش ما تصور این دیدار را در اسرائیل نمی‌کردیم».

ایالات متحده در دوره ترامپ، زمینه پیمان صلح ابراهیم بین اسرائیل با کشورهای بحرین، امارات متحده، مراکش و سودان را مهیا و به تدریج موجب گسترش مراودات سیاسی و اقتصادی آنها با یکدیگر شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »