... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - 7:26 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بیانیه پایانی اجلاس گروه هفت در ژاپن/ اتهام زنی ها علیه ایران

وزرای کشورهای گروه هفت، از تهران خواستند تا از حمایت از حماس و اقدامات بیشتری که به ادعاهای آنها، خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند، از جمله حمایت از حزب‌الله لبنان و دیگر گروهها خودداری و از نفوذ خود در این گروه‌ها برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای استفاده کند.
عکس از کیودو ژاپن

سیاست شرق _ وزیران امورخارجه گروه هفت و اتحادیه اروپا، طی نشستی در ژاپن، در بیانیه پایانی خود، به جنگ در غزه، اوکراین و اتهاماتی علیه ایران پرداختند.

به نقل از خبرگزاری «کیودو» ژاپن، کشورهای عضو گروه هفت و اتحادیه اروپا در قسمتی از بیانیه‌ پایانی نشست خود که روز چهارشنبه، در توکیو، پایتخت ژاپن برگزار شد، اتهاماتی را به ایران وارد کردند.

وزرای کشورهای گروه هفت، همچنین بدون اشاره به مرگ بیش از ۱٠ هزار نفر در غزه، بر اثر حملات مرگبار و گسترده ارتش اسرائیل، از تهران خواستند تا از حمایت از حماس و اقدامات بیشتری که به ادعاهای آنها، خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند، از جمله حمایت از حزب‌الله لبنان و دیگر گروهها خودداری و از نفوذ خود در این گروه‌ها برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای استفاده کند.

وزیران امورخارجه کانادا، ژاپن، ایتالیا، آلمان، انگلیس، فرانسه و آمریکا به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه خود با تکیه بر ادعاهای واهی علیه ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، در اظهاراتی مداخله‌جویانه تاکید کردند: ما همچنان مصمم هستیم که ایران هرگز نباید سلاح هسته‌ای تولید کند و تکرار می‌کنیم که ایران باید توسعه بی‌وقفه برنامه هسته‌ای خود را که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد و آن را به فعالیت‌های واقعی مرتبط با تسلیحات نزدیک می‌کند، متوقف کند.

آنها بدون اشاره به همکاری‌های کامل و داوطلبانه ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از ایران خواستند که با اقدام سریع، ازجمله همکاری کامل و بدون قید و شرط با آژانس، به تعهدات قانونی و تعهدات سیاسی خود در خصوص عدم اشاعه هسته‌ای عمل کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »