... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - 8:50 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رئیسی، وارد تاشکند، پایتخت ازبکستان شد

سید ابراهیم رئیسی، پس از سفر یکروزه خود به تاجیکستان، به منظور شرکت در  شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری‌ اقتصادی اکو به ازبکستان سفر کرد.

سیاست شرق _ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، اوایل صبح امروز پنجشنبه، به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو و با استقبال نخست وزیر ازبکستان، وارد تاشکند شد.

به نقل از وبسایت ریاست جمهوری اسلامی ایران، سید ابراهیم رئیسی، پس از سفر یکروزه خود به تاجیکستان، به منظور شرکت در  شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری‌ اقتصادی اکو به ازبکستان سفر کرد.

وی اوایل صبح امروز، وارد فرودگاه بین‌المللی اسلام کریموف تاشکند شد و مورد استقبال آقای عبدالله عارفوف نخست وزیر این کشور قرار گرفت.

شرکت و سخنرانی در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو و برگزاری دیدارهای دوجانبه با سران برخی کشورهای شرکت کننده در این اجلاس از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به ازبکستان است.

سفر رئیس‌جمهور ایران به ازبکستان درحالی انجام می‌شود که حضور در شانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در تاشکند، از مهم‌ترین دستورکارهای سفر رئیسی خواهد بود. این اجلاس که طی روزهای ۱۸ و ۱۹ آبان در پایتخت ازبکستان برگزار می‌شود، سران کشورهای ایران، جمهوری‌آذربایجان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه و ازبکستان حضور دارند؛ اجلاسی که ریاست آن برعهده شوکت میرضیایف، رئیس‌جمهور ازبکستان خواهد بود. براساس برنامه اعلام شده، رایزنی درباره تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های اعضا در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، حمل‌ونقل، ارتباطات و همکاری‌های بشردوستانه در داخل اکو و بهبود فعالیت‌های این ساختار چندجانبه، از محوری‌ترین دستورکارهای این اجلاس خواهد بود

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »