... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - 6:19 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نظرات وزرای خارجه اسرائیل و آمریکا درباره اداره غزه

وزیر امور خارجه آمریکا، پس از نشست وزرای خارجه کشورهای گروه 7، به خبرنگاران گفت که غزه نمی تواند تحت کنترل حماس یا اسرائیل باشد.

سیاست شرق _ الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل به وال استریت ژورنال گفت که اسرائیل می‌خواهد غزه تحت یک ائتلاف بین‌المللی شامل ایالات متحده، اتحادیه اروپا، کشورهای دارای اکثریت مسلمان یا رهبران محلی نوار غره اداره شود.

از سویی دیگر و به نقل از کیودو ژاپن، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، پس از نشست وزرای خارجه کشورهای گروه ۷، به خبرنگاران گفت که غزه نمی تواند تحت کنترل حماس یا اسرائیل باشد.

وی افزود: اکنون، واقعیت این است که ممکن است در پایان جنگ نیاز به دوره انتقالی باشد… ما شاهد اشغال مجدد نیستیم و آنچه من از رهبران اسرائیل شنیده ام این است که آنها قصدی برای اشغال مجدد غزه ندارند. “

بلینکن همچنین گفت که صلح پایدار، باید شامل غزه و کرانه باختری یکپارچه باشد که توسط تشکیلات خودگردان فلسطین اداره می شود و نباید هیچ جابجایی اجباری فلسطینی ها از غزه و کاهش در قلمرو محصور وجود داشته باشد.

او افزود: ما معتقدیم که اکنون زمان شروع گفتگو درباره آینده است.

به گزارش سیاست شرق، پس از انجام عملیات طوفان الاقصی توسط حماس در سرزمین های اشغالی و کشتن نزدیک به ۱۴٠٠ نفر از اسراییل، ارتش رژیم صهیونیستی، حملات گسترده زمینی، دریایی و هوایی علیه منطقه غزه انجام داد، که تاکنون بیش از ۱٠۷٠٠ نفر کشته( نزدیک به ۴٠ درصد کودکان) و بیش از ۲۵ هزار نفر نیز زخمی شده اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »