... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - 0:13 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش سازمان ملل به وقفه ۴ ساعته در جنگ اسرائیل علیه غزه

دوجاریک: هرگونه توقف موقت درگیری ها با اهداف بشردوستانه، باید با هماهنگی سازمان ملل باشد. این هماهنگی به خصوص در زمینه زمانبندی و مکان اهمیت دارد.

سیاست شرق _ استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد، در واکنش به وقفه، روزانه ۴ ساعته، در جنگ میان اسرائیل و حماس گفت: هرگونه توقف موقت درگیری ها با اهداف بشردوستانه باید با هماهنگی سازمان ملل باشد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران، در باره واکنش سازمان ملل به وقفه روزانه ۴ ساعته جنگ میان اسراییل و حماس گفت: هرگونه توقف موقت درگیری ها با اهداف بشردوستانه، باید با هماهنگی سازمان ملل باشد. این هماهنگی به خصوص در زمینه زمانبندی و مکان اهمیت دارد. بدون شک موفقیت این وقفه نیازمند توافق از سوی همه طرف ها است.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران اعلام کرد: اسرائیل هر روز یک «وقفه» ۴ ساعته حملات را اجرایی خواهد کرد. اسرائیل به ما گفته است که در طول این ۴ ساعت، که از امروز آغاز می شود، حملاتی در این مناطق نخواهد بود.

دوجاریک همچنین در خصوص حملات به پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه و حملات آمریکا به تاسیسات گروههای وابسته به ایران در منطقه گفت: ما بسیار نگران این تحولات در عراق و سوریه هستیم و نشان دهنده خطر گسترش بیشتر جنگ‌ کنونی میان اسرائیل و حماس است.

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد: همه طرف ها باید به تمامیت ارضی سوریه و عراق احترام بگذارند و نهایت خویشتنداری را به کار گیرند.

گروههای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »