... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - 1:29 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
به احترام جانباختن ۱٠۱ نفر، نیروی سازمان ملل در غزه؛

پرچم های سازمان ملل متحد، نیمه افراشته شدند

در لابی سازمان ملل، ده ها تن از کارکنان سازمان ملل متحد برای تجلیل از همکاران خود گرد هم آمدند و پس از یک دقیقه سکوت، اسامی 101 کارمند آنروا قرائت شد و بنرهایی که خواستار حمایت از غیرنظامیان بودند برافراشته شد .

سیاست شرق _ سازمان ملل متحد، پرچم های خود را نیمه افراشته نمود، تا یاد و خاطره، ۱٠۱ نفر از نیروهای خود را که در غزه، کشته شدند،گرامی بدارد.

به نقل از وبسایت سازمان ملل متحد، مقر و دفاتر سازمان ملل متحد در سرتاسر جهان پرچم های خود را روز دوشنبه به حالت نیمه افراشته درآوردند و مقامات و کارمندان این سازمان برای ۱۰۱ نفر از همکاران خود در آنروا، که از آغاز تجاوزات اسرائیل در ۷ اکتبر در غزه، جان خود را از دست دادند، یک دقیقه سکوت کردند.

در مقر دائمی سازمان ملل متحد در نیویورک، رئیس مجمع عمومی، دنیس فرانسیس، دبیرکل، آنتونیو گوترش و معاون وی، آمینه محمد، در کنار هیئت های تعدادی از اعضا، برای شادی روح جانباختگان، یک دقیقه سکوت کردند.

گوترش از تلفات بی‌سابقه جان‌باختگان ابراز تأسف کرد و از کسانی که همچنان در خط مقدم این بحران انسانی تلاش می‌کنند، تمجید کرد.

وی گفت: “تعداد کارمندان سازمان ملل متحد که جان خود را از دست داده اند، بیشترین تعداد در هر دوره مشابهی در تاریخ سازمان ما است. من به همه کسانی که علیرغم چالش ها و مخاطرات عظیم به کار حیاتی خود ادامه می دهند، درود می فرستم. “

در لابی سازمان ملل، ده ها تن از کارکنان سازمان ملل متحد برای تجلیل از همکاران خود گرد هم آمدند و پس از یک دقیقه سکوت، اسامی ۱۰۱ کارمند آنروا قرائت شد و بنرهایی که خواستار حمایت از غیرنظامیان بودند برافراشته شد .

آنروا در بیانیه مطبوعاتی امروز خود گفت: «تعداد کشته شدگان این سازمان – که بالاترین تعداد در تاریخ سازمان ملل است -» همچنان در حال افزایش است. این همکاران از جمله ۱۳۰۰۰ کارمند آنروا بودند که در غزه کار می کردند که بسیاری از آنها به همراه خانواده هایشان کشته شدند.آنها معلمان، پزشکان، پرستاران، مدیران مدارس و کارکنان پشتیبانی بودند .

تام وایت، مدیر UNRWA در رفح، گفت: ” کارمندان UNRWA در غزه از نیمه افراشته شدن پرچم سازمان ملل در سراسر جهان قدردانی می کنند. اما در غزه، ما باید پرچم سازمان ملل را بالا نگه داریم تا نشانه ای باشد که هنوز ایستاده ایم و در خدمت مردم غزه هستیم. »

UNRWA میزبان حدود ۷۸۰۰۰۰ نفر در بیش از ۱۵۰ تاسیسات در سراسر نوار غزه است که به این پناهگاه ها پناه برده اند تا تحت پرچم سازمان ملل متحد حفاظت و امنیت داشته باشند .

آنروا گفت که تأسیسات سازمان ملل متحد، از جمله آن‌هایی که سرپناه می‌دهند، در طول جنگ غزه در امان نبودند، زیرا بیش از ۶۰ تأسیسات آسیب دیدند، از جمله ۱۰ ساختمان که مستقیماً مورد هدف قرار گرفتند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »