... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - 7:24 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

پنتاگون، از فروش میلیون‌ها دلار تسلیحات به عربستان سعودی و امارات خبر داد

هزینه های دفاعی پادشاهی عربستان از 55.5 میلیارد دلار در سال 2019 به 69.1 میلیارد دلار در سال 2023 افزایش یافت که نشان دهنده نرخ رشد مرکب سالانه 5.6 درصدی در طول دوره است.
RE-3As، یک هواپیمای جاسوسی که به ندرت تصویر آن منتشر می شود. 

سیاست شرق _ دولت بایدن با فروش ۵۸۳ میلیون دلاری تسلیحاتی به عربستان سعودی موافقت کرد؛ موردی که شامل نوسازی هواپیمای سیستم نظارت تاکتیکی RE-3A و تجهیزات مرتبط است.

پنتاگون در بیانیه‌ای مدعی شد: «این فروش پیشنهادی از اهداف سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی ایالات متحده با بهبود توانایی نظارتی عربستان سعودی برای مقابله با تهدیدات منطقه‌ای فعلی و آتی حمایت می‌کند»

عربستان سعودی درخواست کرده بود تجهیزاتی را برای نوسازی هواپیماهای خود که در دهه ۱۹۸۰ از بوئینگ خریداری کرده بود، دریافت کند. ریاض هفت سیستم امنیتی GPS/INS، سخت افزار ارتباطی و سیستم هایی برای اطلاعات سیگنال در میان تجهیزات دیگر می خواست.

ایالات متحده گفت که این فروش از زیرساخت های حیاتی و دارایی های غیرنظامی با ارزش بالا و همچنین تأسیسات نظامی در برابر شلیک موشک و توپخانه و هواپیماهای بدون سرنشین محافظت می کند.

عربستان سعودی دارای توانمندترین ارتش در شبه جزیره است که طیف کاملی از قابلیت ها را عمدتاً از طریق واردات از ایالات متحده و اروپا دارا می باشد.

هزینه های دفاعی پادشاهی عربستان از ۵۵.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۶۹.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت که نشان دهنده نرخ رشد مرکب سالانه ۵.۶ درصدی در طول دوره است.

دولت بایدن گفت که همراه با فروش به عربستان سعودی، فروش ۸۵ میلیون دلاری ۱۸ سیستم راداری AN/TPQ-50 به امارات متحده عربی را تایید کرده است.

دولت بایدن کنگره را از هر دو فروش مطلع کرد. کنگره باید تایید نهایی را بدهد.

پنتاگون در این بیانیه ای اعلام کرد که، امارات متحده عربی شریک حیاتی و مهم منطقه ای، برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در خاورمیانه است.

امارات روابط خود را با اسرائیل در سال ۲۰۲۰ به عنوان بخشی از توافقنامه ای که با میانجی گری آمریکا به نام توافق نامه ابراهیم نامگذاری شد، عادی کرد و روابط اقتصادی گسترده ای با تل آویو دارد.

ابوظبی و ریاض، در جنگ غزه،که پس از حمله گروههای مبارز فلسطینی در ۱۵ مهر(۷ اکتبر) به عمق سرزمین های اشغالی به وقوع پیوست، نتوانستند مواضع سخت و موثری را علیه اقدامات تل آویو در نوار غزه، که تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۶ هزار نفر شده است، اتخاذ کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »