... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - 9:28 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

جنگ در غزه و مهاجرت معکوس از اسراییل

بر اساس داده‌های اداره مهاجرت و جمعیت اسرائیل، حدود 230 هزار و 309 اسرائیلی از عملیات طوفان الاقصی تا پایان اکتبر گذشته، مهاجرت کرده‌اند، در حالی که در نوامبر گذشته حدود 139 هزار و 839 اسرائیلی مهاجرت کرده‌اند .

سیاست شرق _ با ورود جنگ غزه به ماه سوم خود، از ۱۵ مهر(۷ اکتبر)، اسرائیلی ها به جستجوی پناهگاه در خارج از کشور، به ویژه در اروپا و تمایل آنها برای خرید ملک در چندین کشور اروپایی ادامه می دهند. داده های اداره مهاجرت و جمعیت نشان داد که حدود ۳۷۰۰۰۰ اسرائیلی از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا پایان نوامبر گذشته، سرزمین های اشغالی را ترک کرده اند.

به نقل از خبرگزاری الجزیره، گزارشی از روزنامه اقتصادی «مارکر» نشان می دهد که پدیده علاقه خانواده‌های اسرائیلی به خرید ملک و خانه در اروپا، با ادامه جنگ در نوار غزه و ناامنی در سرزمین های اشغالی، گسترش یافته است.

بر اساس داده‌های اداره مهاجرت و جمعیت اسرائیل، حدود ۲۳۰ هزار و ۳۰۹ اسرائیلی از عملیات طوفان الاقصی تا پایان اکتبر گذشته، مهاجرت کرده‌اند، در حالی که در نوامبر گذشته حدود ۱۳۹ هزار و ۸۳۹ اسرائیلی مهاجرت کرده‌اند .

فرار از جنگ

برآوردهای سایت «زمان اسرائیل» حاکی از آن است که بیش از ۵۰۰ هزار اسرائیلی در جریان درگیری های جاری، سرزمین های اشغالی را ترک کرده اند که از تعداد عودت کنندگان و مهاجران جدید بیشتر است. این وب‌سایت پیشنهاد می‌کند که احتمال افزایش تعداد خروج‌ها وجود دارد، به‌ویژه که بسیاری از اسرائیلی‌ها هستند که قبل از تجاوز در خارج از کشور زندگی می‌کردند یا در تعطیلات یهودی در سپتامبر گذشته به خارج از کشور سفر کردند.

در حالی که جنگ غزه، ورود یهودیان را به میزان قابل توجهی کاهش داد، از ابتدای تجاوز، تنها حدود ۲۰۰۰ مهاجر به اسرائیل وارد شده اند، در حالی که به طور متوسط ​​ماهانه حدود ۴۵۰۰ مهاجر قبل از تجاوز به اسرائیل وارد شده اند که نشان دهنده کاهش بیش از ۷۰ درصدی مهاجرت است. 

بنا به همین گزارش، در طول جنگ غزه، بسیاری از اسرائیلی‌ها به یونان، قبرس و پرتغال مهاجرت کردند، کسانی که عمدتاً برای فرار از جنگ رفته اند، تا یک یا دو ماه آپارتمان اجاره کنند و ببینند، وضعیت چگونه خواهد بود. آنها، به ویژه کسانی هستند که از اطراف غزه و غرب نقب آمده بودند، “آپارتمان های رایگان در پورتو از سرمایه گذاران، از جمله کسانی که در مورد راه های اسکان مجدد در پرتغال پرس و جو می کردند” دریافت کردند.

در مورد بازگشت علاقه اسرائیلی ها به خرید ملک در خارج، روزنامه مارکر به نظرسنجی انجام شده توسط گروه نقشه برداری جغرافیایی مرکز املاک و مستغلات در سپتامبر گذشته اشاره کرد، زیرا نتایج نشان می دهد که حدود ۲۰ درصد از خانواده ها در اسرائیل به خرید ملک و آپارتمان در اروپا علاقه مند شده اند.

این عمدتاً با تشدید تنش امنیتی با فلسطینی‌ها در کرانه باختری و نوار غزه و بحران سیاسی ناشی از اصلاحات در سیستم قضایی اسرائیل مرتبط است، زیرا سرمایه‌گذاری‌های املاک و مستغلات در خارج قبل از تجاوز قابل توجه بود و یونان اولین مقصد آنها بود. از نظر تعداد افراد علاقه مند، حدود ۳۸ درصد یونان، پس از آن ایالات متحده آمریکابا ۳۰ درصد، سپس قبرس و پرتغال.

گزینه های کار و اقامت دائم

یک ماه پس از تجاوز، دفاتر املاک و مستغلات اسرائیلی‌ها در خارج، روزانه ۴ تا ۱۰ درخواست از طرف‌های علاقه‌مند و خانواده‌های اسرائیلی برای خرید ملک در پرتغال، یونان و حتی قبرس دریافت کردند.

به گفته یک مدیر عامل یک شرکت املاک و مستغلات در آتن، قبل از اینکه بسیاری از اسرائیلی‌ها عمدتاً در مورد سرمایه‌گذاری در املاک و آپارتمان‌های توریستی صحبت کنند، اکنون به دنبال آپارتمان‌هایی با ۳-۴ اتاق هستند که می‌تواند مناسب خانواده‌هایشان نیز باشد.

وی خاطرنشان کرد که در طول جنگ با غزه، بسیاری از اسرائیلی‌ها برای زندگی در آپارتمان‌های توریستی در آتن، قبرس، جزایر یونان، پورتو و لارناکا (در قبرس) و همچنین کپنهاگ نقل مکان کردند.

به گفته وی، اکنون که جنگ وارد سومین ماه خود می شود، صدها خانواده اسرائیلی شروع به فکر کردن در مورد اینکه آیا اقامت دائم در یونان در آینده مناسب است یا خیر. این مشاور املاک در پایان گفت: آنها می خواهند در میان جامعه یهودی زندگی کنند و در حال بررسی گزینه هایی برای کار، اقامت و ثبات آینده در خارج هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »