... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - 1:11 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

پوتین: هیچ دلیلی برای جنگیدن با کشورهای عضو ناتو وجود ندارد

پوتین: هیچ دلیلی برای جنگیدن با کشورهای عضو ناتو وجود ندارد، هیچ علاقه‌ای به آن نداریم و هیچ منفعت ژئوپولیتیکی، اقتصادی، سیاسی و نظامی نیز برای آن در این کار وجود ندارد و روسای کشورهای ناتو، به ویژه رئیس جمهوری آمریکا نیز به این موضوع واقف هستند.

سیاست شرق _ رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگویی ضمن اشاره به اینکه رویکرد تقابلی غرب نسبت به روسیه، حتی پس از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی پابرجا مانده است، به اظهارت همتای آمریکایی خود، درباره احتمال حمله روسیه به کشورهای ناتو واکنش نشان داد.

به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیا_۱، در خصوص اظهارات رییس جمهور آمریکا گفت: “این کاملا مزخرف است – و من فکر می کنم پرزیدنت بایدن این را درک کرده است. “

پوتین در مصاحبه ای که روز یکشنبه توسط تلویزیون دولتی Rossiya منتشر شد، گفت که این تلاشی از سوی بایدن برای توجیه “سیاست اشتباه” خود در قبال روسیه است.

او اشاره کرد که در اولین سال‌های دهه ۲۰۰۰ «ساده‌لوحانه» تصور می‌کرد که جهان متحول شده است،‌ دیگر خبری از تقابل ایدئولوژیک نیست و زمینه‌ای برای درگیری میان غرب و روسیه وجود ندارد.

پوتین بیان کرد: «ساده‌لوحانه تصور می‌کردم که جهان، به ویژه، جهان به اصطلاح متمدن آنچه از سر روسیه گذشته است را درک می‌کند و می‌داند که روسیه به کشوری، تماما، متفاوت تبدیل شده است و دیگر خبری از تقابل ایدئولوژیک نیست و این یعنی دیگر مبنایی برای مقابله وجود ندارد.»

پوتین افزود که او اقدامات منفی و مخرب را در سیاست‌های کشورهای غربی نسبت به روسیه مشاهده می‌کرد، به ویژه حمایت از تجزیه‌طلبی و تروریسم در خاک روسیه، اما بر این باور بود که این «فقط جبر عقیده و عمل است.»

او در این راستا ادامه داد: «اما واقعیت این است که بعدا، ۱۰۰ درصد به این پی بردم که آن‌ها در غرب، پس از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی فکر می‌کردند باید صبور باشند؛ روسیه نیز دچار فروپاشی خواهد شد.»

رییس جمهوری روسیه اظهار کرد که غرب قصد داشت روسیه را ویران و آن را به بخش‌های مختلفی تقسیم کند، آن را مطیع خود سازد و از منابعش استفاده کند.

رییس جمهوری روسیه تاکید کرد که روسیه هیچ دلیلی برای جنگیدن با کشورهای ناتو ندارد، هیچ علاقه‌ای به آن ندارد و هیچ منفعت ژئوپولیتیکی، اقتصادی، سیاسی و نظامی نیز برای آن در این کار وجود ندارد و روسای کشورهای ناتو، به ویژه رئیس جمهوری آمریکا نیز به این موضوع واقف هستند.

پوتین در ادامه گفت که روسیه هیچ مشکلی با کشورهای ناتو ندارد و خود این کشورها هستند که مشکلات ساختگی به بار می‌آورند، چراکه نمی‌خواهند رقیبی مانند مسکو داشته باشند.

او در با اشاره به عضویت فنلاند در ناتو نیز گفت که روسیه تمامی اختلافات با هلسینکی را مدت‌ها قبل حل کرده است، اما پیوستن این کشور به ناتو مشکل‌سازی خواهد بود.

بایدن اوایل این ماه هشدار داده بود که اگر پوتین بر اوکراین پیروز شود، روسیه به یک کشور ناتو حمله خواهد کرد. بایدن هیچ مدرک روشنی برای اظهارات خود ارائه نکرده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »