... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ دی ۱۴۰۲ - 9:38 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

موضع‌گیری مصر در مورد دالان صلاح الدین در مرز غزه

ابوزید: مصر مرزهای خود را به طور کامل کنترل می‌کند و کنترل آن همه‌جانبه است، و این مسائل مبتنی بر توافقات حقوقی و امنیتی میان کشورهای درگیر است.

سیاست شرق _ سخنگوی وزارت خارجه مصر، در خصوص اظهارات نخست وزیر اسرائیل می‌گوید که این کشور همچنان کنترل بر مرزهای کشورش را حفظ خواهد کرد.

به نقل از تایمز اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، در کنفرانس مطبوعاتی در روز شنبه، ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) گفت که اسرائیل در حال بررسی کنترل پس از جنگ بر دالان صلاح الدین (کریدور فیلادلفیا ) است.

در همین رابطه، احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی مصری “صدا البلد” گفت: «مصر مرزهای خود را به طور کامل کنترل می‌کند و کنترل آن همه‌جانبه است، و این مسائل مبتنی بر توافقات حقوقی و امنیتی میان کشورهای درگیر است، به طوری که هرگونه صحبت در این زمینه مورد بازبینی قرار می‌گیرد و با مواضع اعلام شده پاسخ داده می‌شود.»

ابوزید همچنین اسرائیل را مسئول میزان محدود ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار دانست.

سخنگوی وزارت خارجه مصر افزود: «ما از روز اول به صراحت اعلام کرده‌ایم که هرگونه تصمیمی که مانع ورود کمک‌ها شود، اساساً ناشی از اقدامات اسرائیل است، از جمله سخت‌گیری در بازرسی کامیون‌ها، اتلاف وقت زیاد در فرآیند بازرسی، ممنوعیت و ممانعت از ورود کمک های پزشکی و ممانعت از ورود خبرنگاران و مسئولان.»

دالان صلاح الدین (گذرگاه فیلادلفیا)، که ۱۴ کیلومتر طول دارد و در امتداد مرز غزه و مصر واقع است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »