... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ دی ۱۴۰۲ - 4:12 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

روایت انگلیس از دیدار کامرون و امیرعبداللهیان

وزیر خارجه انگلیس از همتای ایرانی خود خواست که تهران از نفوذش بر انصارالله یمن استفاده کند تا حملات بیشتری در دریای سرخ انجام ندهند.

سیاست شرق _ فارس نوشت: وزیر خارجه انگلیس مدعی است که در دیدار با همتای ایرانی، ضمن محکوم کردن حملات موشکی اخیر به أربیل، از تهران خواسته که نفوذش بر ارتش یمن برای جلوگیری از عملیات‌های بیشتر در دریای سرخ استفاده کند.

دولت لندن مدعی است که «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس در دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود، عملیات ضدتروریستی اخیر ایران را محکوم کرد.

وزارت خارجه انگلیس بامداد پنجشنبه طی بیانیه‌ای مدعی شد که یک شهروند انگلیسی در جریان حملات موشکی ایران به شهر اربیل در شمال عراق کشته شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کامرون در این دیدار حملات ارتش یمن به کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ را «غیرقانونی و غیرقابل قبول» خوانده است.

در این بیانیه آمده است که وزیر خارجه انگلیس از همتای ایرانی خود خواست که تهران از نفوذش بر انصارالله یمن استفاده کند تا حملات بیشتری در دریای سرخ انجام ندهند.

کامرون همچنین ضمن اتهام‌زنی به ایران مبنی بر ارسال تسلیحات و اطلاعات مهم به ارتش یمن، افزود: «ایران باید از این وضعیت منطقه به عنوان پوششی برای اقدامات بی پروای خود و تجاوز به حاکمیت دیگر کشورها دست بردارد».

یبامداد سه‌شنبه بود که یک شبکه آمریکایی به نقل از یک منبع امنیتی عراقی گزارش داد که ۸ مکان در نزدیکی کنسولگری آمریکا در أربیل هدف این حملات موشکی قرار گرفتند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در اطلاعیه‌ای از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک در نیمه‌شب سه‌شنبه خبر داد.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »