... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ دی ۱۴۰۲ - 11:16 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

هرتزوگ: عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان، کلید پایان دادن به جنگ با حماس است

هرتزوگ مدعی شد که «عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان سعودی، کلید پایان دادن به جنگ با حماس و تغییر بازی برای کل خاورمیانه است».

سیاست شرق _رئیس رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه، در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس مدعی شد که «عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان سعودی، کلید پایان دادن به جنگ با حماس و تغییر بازی برای کل خاورمیانه است».

به گزارش خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، این اظهارات اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل، چند روز پس از سخنرانی شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در یک پنل در داووس منتشر شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی در این پنل گفته بود که عربستان سعودی زمانی اسرائیل را به عنوان بخشی از یک توافق سیاسی بزرگتر به رسمیت می شناسد، که از طریق حل و فصل صلح از طریق یک کشور فلسطینی امکان پذیر باشد.

با این حال، این سخنان وزیرخارجه عربستان در حالی است که، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دولت جناح افراطی و راستگرای او، مخالف کشور مستقل فلسطینی هستند که هدف سازمان همکاری اسلامی نیز است.

رئیس رژیم صهیونیستی، بدون اشاره به قتل بیش از ۲۴ هزار فلسطینی در نوار غزه، از ۱۵ مهر ( ۷ اکتبر) تاکنون، که بیش از نیمی از آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند، تصویر کودکی را نشان داد که در نزد مبارزان فلسطینی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »