... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - 10:03 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بن فرحان: در شرایط بسیار سخت و خطرناکی، در منطقه به سر می‌بریم

بن فرحان: ما بسیار نگران هستیم. منظورم این است که همانطور که می‌دانید ما در شرایط بسیار سخت و خطرناکی در منطقه به سر می‌بریم و به همین دلیل است که خواستار توقف تشدید تنش هستیم.

سیاست شرق _ فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی، با تاکید بر ضرورت توقف تشدید تنش در منطقه و تمرکز قوی بر توقف جنگ در غزه، خواستار حل و فصل مسئله فلسطین از طریق ایجاد یک کشور کارآمد شد.

به نقل از العربیه، شاهزاده فیصل بن فرحان در گفتگو با فرید زکریا، مجری برنامه «جی بی اس» در شبکه «سی ان ان» که شامگاه یکشنبه پخش می‌شود، نگرانی عمیق کشورش را از تنش در دریای سرخ بین انصارالله یمن و حملات متقابل آمریکا ابراز کرد.

بن فرحان افزود: «ما بسیار نگران هستیم. منظورم این است که همانطور که می‌دانید ما در شرایط بسیار سخت و خطرناکی در منطقه به سر می‌بریم و به همین دلیل است که خواستار توقف تشدید تنش هستیم.»

وزیر خارجه سعودی توضیح داد که ریاض به آزادی دریانوردی باور دارد و خواستار کنترل تنش‌ها و آرامش در منطقه است.

او افزود: «البته که ما به آزادی دریانوردی اعتقاد داریم. این چیزی است که باید از آن محافظت شود. اما همچنین باید از امنیت و ثبات منطقه محافظت کنیم. بنابراین ما بسیار بر آرام کردن اوضاع متمرکز هستیم.»

به گزارش سیاست شرق، عربستان سعودی، پس از مذاکرات آتش بس در یمن، در تلاش است که از تشدید تنش ها با انصارالله یمن خودداری کند، به همین دلیل، به ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ، جهت مراقبت از کشتی های اسرائیلی نپیوست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »