... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - 10:06 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

جدال سخت “هیلی” و “ترامپ” در اردوگاه جمهوری خواهان

هیلی: اکنون مردم آمریکا باید بین ترامپ و بایدن یا «محافظه‌کاری جدید» انتخاب کنند.

سیاست شرق _ نیکی هیلی، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، پس از پایان کارزار انتخاباتی ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، و حمایت وی از نامزدی دونالد ترامپ، بیانیه‌ای صادر کرد و گفت اکنون مردم آمریکا باید بین ترامپ و بایدن یا «محافظه‌کاری جدید» انتخاب کنند.

به گزارش «اِی‌بی‌سی۴»، این دز حالی است که سناتور دیسانتیس عصر یکشنبه کارزار انتخاباتی خود را تعلیق و حمایت خود را از رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا اعلام کرد.

خروج دیسانتیس از رقابت‌های انتخاباتی هیلی را به رقیب اصلی درون‌حزبی ترامپ تبدیل کرد.

بنا به همین گزارش، ران دیسانتیس، نامزد آمریکایی برای انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه، شامگاه یکشنبه اعلام کرد که از رقابت برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه کناره‌گیری می‌کند.

دیسانتیس، همچنین اعلام کرد از دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به دلیل توانایی‌اش در شکست نامزد دموکرات، رئیس جمهور فعلی، جو بایدن، حمایت خواهد کرد.

پیشتر، سناتور تیم اسکات نیز از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کرد و حمایت خود را از ترامپ در راستای تلاش‌ها برای تقویت شانس رئیس جمهوری سابق جهت به دست آوردن نامزدی حزب جمهوری خواه برای کسب یک دوره جدید در کاخ سفید اعلام کرده بود.

به نقل از نیویورک تایمز، در حالی که انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه کارولینای جنوبی در ۲۴ فوریه نزدیک می شود، ترامپ در یک راهپیمایی در روز شنبه برای توجه به حمایت های خود در این ایالت و نشان دادن هیلی به عنوان نامزدی که فاقد حمایت کافی از ایالت داخلی است، رهبری می کند.

هیلی در میان جمهوری‌خواهان کارولینای جنوبی از حمایت نهادی برخوردار است، به‌علاوه رالف نورمن، رئیس حزب جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی و کاتون داوسون، رئیس سابق حزب جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی ، از کمپین او حمایت می‌کنند .

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »