... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - 6:02 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: درخواست آمریکا از وزرای خارجه برخی کشورهای خاورمیانه برای گفتگو با ایران

برت مک گورک، نماینده خاورمیانه ای کاخ سفید، از مقامات کشورهای عربستان، امارات متحده،عراق و قطر خواست تا با وزیر امور خارجه ایران تماس بگیرند، تا پیامی مبنی بر کاهش تنش ایران با اسرائیل را برسانند، که آنها این کار را کردند.
برت مک گورک، هماهنگ کننده خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی ایالات متحده در گفتگوی IISS در منامه، بحرین، ۱۸ نوامبر ۲۰۲۳ سخنرانی می کند. رویترز

سیاست شرق _ نماینده آمریکا در خاورمیانه با وزرای خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر و عراق تماس گرفت، تا از آنها بخواهد پیامی را به ایران برسانند و از ایران بخواهند که تنش ها با اسرائیل را، پس از حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، کاهش دهد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، گفت: برت مک گورک، نماینده خاورمیانه ای کاخ سفید، از مقامات کشورهای عربستان، امارات متحده،عراق و قطر خواست تا با وزیر امور خارجه ایران تماس بگیرند، تا پیامی مبنی بر کاهش تنش ایران با اسرائیل را برسانند، که آنها این کار را کردند.

در همین رابطه، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد وزرای امور خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر و عراق تلفنی با وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کردند و درباره تنش‌های منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

بنا بگذار رویترز، کاخ سفید از اظهار نظر در این رابطه، خودداری کرد.

تماس های مک گورک،با وزرای خارجه این کشورها را، ابتدا توسط Axios گزارش شد.

حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ، در سخنرانی عید فطر گفت که اسرائیل به خاطر حمله به کنسولگری ایران در دمشق، «باید مجازات شود و مجازات خواهد شد»؛ این سخنان، بازتاب گسترده ای در رسانه های مختلف داشت.

در حمله موشکی اسرائیل، روز جمعه، ۱۳ فروردین، به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، هفت از مستشاران نیروی قدس سپاه در سوریه، به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »