... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فوتبال ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 6:35 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

رسیدن به نیمه نهایی، پس از ۱۹ سال؛ ایران ۲_ ژاپن ۱

ایران با این پیروزی مقابل ژاپن، روز چهارشنبه ۱۸ بهمن در مرحله نیمه نهایی جام ملت ها، به مصاف برنده دیدار تیم های قطر و ازبکستان خواهد رفت.

سیاست شرق _ تیم ملی فوتبال ایران، با شکست تیم ژاپن، پس از ۱۹ سال (۲٠٠۴) به نیمه نهایی جام ملت های آسیا صعود کرد.

در ادامه مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام ملت های آسیا، تیم های ملی فوتبال ایران و ژاپن در یکی از حساس ترین بازی های این مرحله، از ساعت ۱۵، امروز شنبه،۱۴ بهمن، در ورزشگاه اجوکیشن سیتی الریان و با قضاوت «ما نینگ» از چین به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۲ بر یک، به نفع ایران خاتمه یافت.

شاگردان امیر قلعه نویی با پیروزی مقابل سوریه در یک هشتم نهایی پا به این مرحله گذاشته بودند و سامورایی ها هم با شکست دادن بحرین، به جمع ۸ تیم برتر جام راه یافته بودند.

ایران با این پیروزی مقابل ژاپن، روز چهارشنبه ۱۸ بهمن در مرحله نیمه نهایی جام ملت ها، به مصاف برنده دیدار تیم های قطر و ازبکستان خواهد رفت.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، امید ابراهیمی، حسین کنعانی‌زادگان، سامان قدوس، سردار آزمون، محمد محبی و رامین رضاییان.

ترکیب ژاپن: ایتاکورا، موریتا، اندو، دو آن، اوئدا، مایاکوما، کوبو، ایتو، تونیاسو، سوزوکی و مائدا.

  • ابتدای بازی برای دو تیم محتاطانه دنبال شد اما ژاپن در حفظ توپ برتری داشت.
  • اولین موقعیت خوب ایران روی شوت جهانبخش ایجاد شد که توپ او از بالای دروازه سوزوکی به بیرون رفت.
  • ژاپن از دقیقه ۱۵ به بعد فشار روی دروازه ایران را زیاد کرد و دو کرنر هم به دست آورد اما کاری از پیش نبرد.
  • در شرایطی که ژاپن با بیش از ۷۰ درصد مالکیت توپ، بر بازی تسلط داشت، نفوذ موریتا هافبک میانی تیم ژاپن به قلب دفاع ایران و ضربه پای راست این بازیکن در دقیقه ۲۸، سامورایی ها را با یک گل پیش انداخت.
  • ایران در لحظات پایانی نیمه اول تلاش کرد تا ژاپن را تحت فشار بگذارد و به گل تساوی برسد اما ارسال ها و ضربات سفیدپوشان راهی به دروازه آبی ها نداشت تا نیمه اول درنهایت با برتری ۱-۰ ژاپن خاتمه یابد.
  • نیمه دوم را ایران تهاجمی تر آغاز کرد و توانست چند مرتبه به محوطه جریمه ژاپن نفوذ کند.
  • حملات ایران در نیمه دوم در دقیقه ۵۵ جواب داد و محمد محبی توانست با پاس سردار آزمون در جدال رو در رو با سوزوکی، دروازه ژاپن را باز کند تا بازی با تساوی ۱-۱ کشیده شود.
  • پس از گل، نظم ژاپن کاملا بهم ریخت و ایران به بازی خوب خود ادامه داد و حتی توسط سردار آزمون به گل دوم هم رسید که با نظر کمک داور، این گل آفساید اعلام شد.
  • در دقیقه ۸۶، سردار آزمون برخوردی مشکوک با دروازه بان ژاپن در محوطه جریمه این تیم داشت که داور علی رغم اعتراض بازیکنان ایران، اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.
  • ایران در دقیقه ۹۳ مزد شجاعت خودش را گرفت و توانست با خطایی که در محوطه جریمه، روی کنعانی انجام شد، ضربه پنالتی علیرضا جهانبخش بازی را به نفع خود رقم بزند.
  • ایران درنهایت با گل دیرهنگام از روی نقطه پنالتی، توانست ۲-۱ مقابل تیم ژاپن به برتری برسد و پس از ۱۹ سال راهی نیمه نهایی شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به برتری ایران مقابل ژاپن نوشت: کامبک (بازگشت) کامل شد. ایران برای اولین بار از سال ۲۰۰۴ به نیمه نهایی رسید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »