... امروز: یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 5:23 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
کپی شد!
0

با وجود موافقت حماس با آتش بس، رژیم صهیونیستی، حملات جدیدی را به غزه آغاز کرد

در شمال نوار غزه، شرکت رادیو و تلویزیون اسرائیل به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که ارتش حملاتی را انجام داد و تعدادی از مناطق را هدف قرار داد و مدعی شد که موشک ها از این مناطق به سمت سدروت شلیک شده است.

سیاست شرق _ با وجود اعلام موافقت حماس با طرح میانجیگران در بحران غزه، بمنظور آتش بس و تبادل اسرا، اشغالگران صهیونیستی، گذرگاه رفح و مناطق اطراف آن را بمباران می کنند.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد، اواخر عصر دوشنبه، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی،مناطق نزدیک گذرگاه مرزی رفح، بین نوار غزه و مصر را بمباران کردند، که منجر به کشته شدن تعدادی از فلسطینی ها و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

نیروهای اشغالگر با هواپیماهای جنگی و توپخانه، گذرگاه رفح را هدف قرار دادند؛ شبکه ماهواره ای الاقصی گزارش داد که خودروهای اسرائیلی در مجاورت گذرگاه تیراندازی سنگینی را آغاز کردند.

خبرنگار آناتولی نیز تصریح کرد: ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با پرواز شدید هواپیماهای شناسایی بر فراز این منطقه، منورهایی روشنایی را در آسمان شهر رفح به ویژه مناطق شرقی شلیک کردند.

بمباران و شهدا

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه ای در محله تل السلطان در غرب شهر رفح را هدف قرار داد، ۵ نفر شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

این خبرنگار گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی در محله الجینه واقع در شرق رفح را هدف قرار داد، که ۵ فلسطینی به شهادت رسیدند.

وی افزود: بالگردهای اسرائیلی به شدت شرق شهر رفح را گلوله باران کردند و توپخانه محله های الجنینه، التنوار، السلام و الشوکا در شرق شهر رفح را به شدت گلوله باران کردند.

خبرنگار شبکه الجزیره گفت: اواخر عصر دوشنبه، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی نزدیکی گذرگاه مرزی رفح بین نوار غزه و مصر را بمباران کردند و این همزمان با حملات اسرائیل بود که منجر به کشته شدن تعدادی از فلسطینی ها و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

نیروهای اشغالگر با هواپیماهای جنگی و توپخانه سمت فلسطینی گذرگاه رفح را هدف قرار دادند و شبکه ماهواره ای الاقصی گزارش داد که خودروهای اسرائیلی در مجاورت گذرگاه تیراندازی سنگینی کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی، طی ساعات گذشته با رصد حرکت خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی در حصار مرزی در شرق این شهر، حملات توپخانه‌ای و هوایی خود را در مناطقی در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه تشدید کردند.

خبرنگار آناتولی تصریح کرد: ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با پرواز شدید هواپیماهای شناسایی بر فراز این منطقه، بمب های روشنایی را در آسمان شهر رفح به ویژه مناطق شرقی شلیک کرد.

بمباران و شهدا

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه ای در محله تل السلطان در غرب شهر رفح را هدف قرار داد، ۵ نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

این خبرنگار گزارش داد که بمباران رژیم صهیونیستی در شرق رفح را هدف قرار داد، که منجر به شهادت ۵ فلسطینی و زخمی شدن عده ای دیگر شد.

وی افزود: بالگردهای اسرائیلی به شدت شرق شهر رفح را گلوله باران کردند و توپخانه محله های الجنینه، التنوار، السلام و الشوکا در شرق شهر رفح را به شدت گلوله باران کرد.

این خبرنگار گفت: حمله اسرائیل به منطقه البرهمه در محله تل السلطان در غرب رفح هدف قرار گرفت که منجر به کشته و زخمی شدن شد.

این تحولات پس از آن صورت گرفت که ارتش رژیم صهیونیستی صبح دیروز دوشنبه، از آغاز عملیات نظامی در رفح و آغاز جابجایی ساکنان فلسطینی از محله های شرقی منطقه رفح به منطقه المواسی در جنوب غربی نوار غزه خبر داد.

منطقه ای که ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه آن را صادر کرد شامل گذرگاه رفح در مرز با مصر است که اصلی ترین و تنها خروجی برای عبور کمک های بشردوستانه به غزه است که برای انتقال مجروحان دارای وضعیت حاد، به منظور درمان به خارج از غزه، به کمبود امکانات پزشکی در بیمارستان های نوار غزه در نتیجه جنگ و محدودیت های اسرائیل مورد استفاده قرار می گیرد.

در شمال نوار غزه، شرکت رادیو و تلویزیون اسرائیل به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که ارتش حملاتی را انجام داد و تعدادی از مناطق را هدف قرار داد و مدعی شد که موشک ها از این مناطق به سمت سدروت شلیک شده است.

جنگ اسرائیل در غزه، از ۱۵ مهر ۱۴۰۲/ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، حدود ۱۱۳۰۰۰ شهید و زخمی برجای گذاشت که اکثر آنها را، کودکان و زنان بودند و حدود ۱۰۰۰۰نیز مفقود شده اند، در میان ویرانی های عظیم و قحطی بزرگی که جان کودکان و زنان را تهدید می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »