... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - 4:53 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

کربی: سیاست ما در قبال طالبان، تغییر نکرده است

بنا به اظهارات مقامات آمریکایی، سیاست حکومت طالبان در مقابله با تروریسم، یکسان نیست به طوری که در برابر گروه داعش به سرکوب کامل روی آورده است ولی در برابر القاعده، حضور آن را در افغانستان و همکاری با آن را تکذیب می کند

سیاست شرق _ جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در اظهاراتی گفت که هیچ قصدی از سوی آمریکا برای «عادی‌سازی» یا به‌ رسمیت ‌شناختن طالبان افغانستان وجود ندارد.

کربی، دوشنبه ۲۳ بهمن، در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت: «بارها گفته‌ایم اگر (طالبان) می‌خواهد به عنوان حاکمان مشروع شناخته شوند، باید تمام تعهداتی را که گفته‌اند انجام خواهند دهند و آنها این کار را نکرده اند.»

او افزود: «هیچ چیزی در مورد سیاست ما در قبال طالبان تغییر نکرده است.»

بنا به اظهارات مقامات آمریکایی، سیاست حکومت طالبان در مقابله با تروریسم، یکسان نیست به طوری که در برابر گروه داعش به سرکوب کامل روی آورده است ولی در برابر القاعده، حضور آن را در افغانستان و همکاری با آن را تکذیب می کند. همچنین گروه هایی مثل «طالبان پاکستان» از حمایت علنی طالبان افغانستان برخوردارند. این دوگانگی، پرسش هایی را برای مقامات آمریکایی در زمینه مبارزه با تروریسم بر اساس توافقنامه دوحه ایجاد کرده است.

در مردادماه، توماس وست، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا، در قطر با امیرخان متقی وزیر امور خارجه حکومت طالبان دیدار کرد که تحولی مهم به شمار می رود . این دیدار حاوی این پیام روشن از سوی واشنگتن است که از هیچ گونه تلاش برای سرنگونی حکومت جدید در کابل حمایت نخواهد کرد و هیچ خطری از سوی واشنگتن، متوجه کابل نیست. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »