... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - 4:04 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بایدن: کنگره آمریکا در سقوط “آودیوکا” مقصر است

بایدن: اگر واشنگتن کمک‌ها به اوکراین را بیشتر نکند، ارتش اوکراین شهرهای بیشتری را از دست خواهد داد.

سیاست شرق _ رییس‌جمهور آمریکا در واکنش به عقب‌نشینی ارتش اوکراین از شهر راهبردی« آودیوکا» تأکید کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه کاخ سفید که در ۱۷ فوریه منتشر شد ، گفت که انفعال کنگره مسئول عقب نشینی نیروهای اوکراینی از شهر مورد درگیری آودیوکا است.

به نقل از وبسایت کاخ سفید، «جو بایدن» رئیس‌جمهور جمهور آمریکا در واکنش به عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از شهر «آودیوکا» ضمن انتقاد از جمهوری‌خواهان تأکید کرد اگر واشنگتن کمک‌ها به اوکراین را بیشتر نکند، ارتش اوکراین شهرهای بیشتری را از دست خواهد داد.

به گزارش کیف ایندیپندنت، نیروهای اوکراینی در ۱۷ فوریه در بحبوحه تلاش های شدید روسیه برای محاصره و تصرف شهر از آودیوکا در استان دونتسک عقب نشینی کردند .

«جو بایدن» رئیس‌جمهور جمهور آمریکا در واکنش به عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از شهر «آودیوکا» ضمن انتقاد از جمهوری‌خواهان تأکید کرد اگر واشنگتن کمک‌ها به اوکراین را بیشتر نکند، ارتش اوکراین شهرهای بیشتری را از دست خواهد داد.

خبرنگاران از رییس‌جمهور آمریکا پرسیدند که آیا مطمئن است که اوکراین شهرهای دیگر را نیز از دست نخواهد داد؟ بایدن در پاسخ گفت: «من مطمئن نیستم. هیچکس نمی‌تواند مطمئن باشد. خیلی چیزها در خطر است.»

وی در ادامه گفت زمانی که مهمات ارتش اوکراین در حال اتمام است، امتناع از حمایت از کی یف «بیهوده» و «غیر اخلاقی» خواهد بود. بایدن همچنین افزود: من می‌جنگم تا مهمات مورد نیازشان را به دست بیاورم. بایدن همچنین گفت که به ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین قول داده است که به دنبال کمک مالی بیشتر باشد.

ساعاتی پیش وب‌سایت شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» هم در گزارشی درباره تحولات میدانی اخیر در اوکراین اعلام کرد که تسلط ارتش روسیه بر شهر راهبردی «آودیوکا» یک پیروزی کلیدی برای روسیه و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه است و روحیه این کشور را در آستانه دوسالگی جنگ اوکراین تقویت می‌کند.

شامگاه شنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه به ولادیمیر پوتین درباره تحت کنترل کامل قرار گرفتن شهر آودیوکا در دونتسک توسط گروه مرکزی نیروهای روسیه تحت فرماندهی سرهنگ ژنرال آندری موردویچف گزارش داد. این شهر گره دفاعی قدرتمند نیروهای مسلح اوکراین بود.

بنابر گزارش وزارت دفاع روسیه، در نتیجه این پیروزی، مساحت ۳۱.۷۵ کیلومتر مربع از خاک اوکراین جدا شدو تلفات اوکراینی ها در نبردهای آودیوکا، بیش از ۱۵۰۰ پرسنل نظامی بوده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »