... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - 10:55 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حمله انصارالله یمن به یک کشتی در خلیج عدن / ۲ نفر کشته شدند

یمنی ها مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند، کشتی یاد شده متعلق به یونان با پرچم باربادوس در حدود ۹۰ کیلومتری از ساحل یمن، مورد حمله قرار گرفت.

سیاست شرق _ انصارالله یمن، اعلام کرد که در حمایت از مردم فلسطین به دو کشتی آمریکایی در خلیج عدن حمله کردند. 

به نقل از آناتولی، یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای دریایی آنها «حمله نظامی علیه دو کشتی آمریکایی در خلیج عدن» انجام دادند.

سریع همچنین گفت که این حمله توسط «تعدادی موشک دریایی» انجام شد که «ضربه‌های دقیقی» وارد نموده است.

سخنگوی ارتش افزود: این حمله در حمایت از مردم فلسطین در مواجهه با حملات اسرائیل به غزه و در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به یمن صورت می گیرد.

اوایل روز دوشنبه نیز، انصارالله یمن اعلام کرد که یک کشتی باری انگلیسی به نام روبیمار را در خلیج عدن هدف قرار داده و یک پهپاد ارتش آمریکا را در الحدیده در بخش غربی این کشور سرنگون کرده است.

انصارالله، کشتی های باری را در دریای سرخ که متعلق به شرکت های اسرائیلی یا اداره می شوند و در راستای همبستگی با غزه که از ۷ اکتبر تحت تهاجم اسرائیل قرار گرفته است، به اسرائیل و از اسرائیل حمل می کنند، هدف قرار می دهند.

با تشدید تنش ها به دلیل حملات مشترک آمریکا و انگلیس به اهداف حوثی در یمن، این گروه اعلام کرد که همه کشتی های آمریکایی و انگلیسی را اهداف نظامی مشروع می داند.

در این حمله موشکی که در روز چهارشنبه ۱۶ اسفند (شش مارس) به کشتی تجاری True Confidenceدر دریای سرخ، دو ملوان کشته شدند.

مقامات بریتانیایی و آمریکایی گفتند که این اولین کشته‌ها از زمانی است که یمنی ها حملات خود را به کشتی‌ها در یکی از پر ترددترین خطوط دریایی جهان آغاز کرده است.

یمنی ها مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند، کشتی یاد شده متعلق به یونان با پرچم باربادوس در حدود ۹۰ کیلومتری از ساحل یمن، مورد حمله قرار گرفت.

سفارت بریتانیا در واکنش به اطلاعیه انصارالله درباره حمله به این کشتی در شبکه ایکس نوشت که حداقل دو ملوان کشته شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »