... امروز: دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 0:44 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

خرازی: ایران، در صورت تهدید موجودیت خود، دکترین هسته ای را تغییر می دهد

خرازی: ما تصمیمی برای تولید بمب هسته‌ای نداریم؛ اما اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم.

سیاست شرق _ کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در مصاحبه با شبکه الجزیره مباشر گفت: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم.

مشاور رهبر انقلاب، در پاسخ به این سوال الجزیره که، اگر اسرائیل تأسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار دهد، شما دقیقا چه خواهید کرد؟، گفت: دو سال پیش در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کردم که ایران ظرفیت تولید بمب هسته ی دارد؛ امروز هم آن ظرفیت هست، ولی ما تصمیمی برای تولید بمب هسته‌ای نداریم؛ اما اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم.

کمال خرازی در ادامه افزود: اخیرا مقامات نظامی هم اعلام کردند که اگر اسراییل بخواهد به تاسیسات هسته ای حمله کند، تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته، محتمل و قابل تصور است.

حضرت آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، در اوایل دهه ۲۰۰۰ در فتوایی تولید سلاح‌های هسته‌ای را ممنوع اعلام کرد و در سال ۲۰۱۹ نیز مواضع خود را تکرار و گفت: «ساخت و ذخیره بمب‌های هسته‌ای اشتباه است و استفاده از آن حرام (از نظر شرعی) حرام است. فناوری هسته ای، ایران قاطعانه از آن اجتناب کرده است.»

با این حال و علی رغم اتهامات اسراییل، جمهوری اسلامی ایران، هیچگونه اقدامی در مسیر تسلیحات هسته ای، ننموده و با آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز، همکاری نموده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »