... امروز: شنبه - ۰۶ مرداد - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 11:06 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

قطعنامه آتش بس پیشنهادی آمریکا در غزه، در شورای امنیت به رای گذاشته می شود

ایالات متحده متن خود را روز یکشنبه پس از شش روز مذاکره میان شورای 15 عضوی نهایی کرد. هنوز مشخص نیست که آیا روسیه و چین، که از قدرت وتو برخوردارند، اجازه تصویب این پیش نویس را می دهند یا خیر؟

سیاست شرق _ شورای امنیت سازمان ملل متحد، اواخر روز دوشنبه، در مورد پیش نویس قطعنامه ای که توسط ایالات متحده و از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای آتش بس بین اسرائیل و گروه مبارز فلسطینی حماس، در نوار غزه ارائه کرده است، رای خواهد داد.

به نقل از رویترز، ایالات متحده متن خود را روز یکشنبه پس از شش روز مذاکره میان شورای ۱۵ عضوی نهایی کرد. هنوز مشخص نیست که آیا روسیه و چین، که از قدرت وتو برخوردارند، اجازه تصویب این پیش نویس را می دهند یا خیر؟

پیش تر، نماینده روسیه، خواهان تغییراتی در متن پیشنهادی آمریکا شده بود.

یک قطعنامه برای تصویب، به حداقل ۹ رأی موافق و بدون وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت( آمریکا، فرانسه، بریتانیا، چین یا روسیه) نیاز دارد.

بایدن در ۳۱ مه یک طرح آتش بس سه مرحله ای را ارائه کرد که او آن را ابتکار اسرائیل توصیف کرد. برخی از اعضای شورای امنیت این سوال را مطرح کردند که آیا اسرائیل طرح پایان دادن به جنگ در غزه را پذیرفته است یا خیر.

پیش‌نویس قطعنامه اخیر آمریکا، از پیشنهاد جدید آتش‌بس استقبال می‌کند، “که اسرائیل آن را پذیرفت، از حماس نیز می‌خواهد که آن را بپذیرد، و از هر دو طرف می‌خواهد که شرایط آن را بدون تاخیر و بدون قید و شرط به طور کامل اجرا کنند.”

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »