... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ارتباطات ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - 2:55 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ماهواره بر قاصد، ماهواره “نور_۲” را در مدار زمین قرار داد

ماهواره «نور ۲» توسط «ماهواره‌بر قاصد» با موفقیت و برای اولین بار در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.
ماهواره «نور _۲»، با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت

سیاست شرق _ «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پیام اینستاگرامی از موفقیت‌آمیز بودن پرتاب ماهواره «نور_۲» خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این پیام تاکید کرد: ماهواره “نور _۲” بر شانه “ماهواره‌بر بومی قاصد” با موفقیت برای اولین بار در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفت و مسیر تثبیت تزریق ماهواره به لایه لئو که دستور رییس جمهور و مصوبه اولین جلسه شورای عالی فضایی در دولت مردمی بود، هموار شد.

وی در بخش دیگری از پیام خود افزود: ماهواره «نور ۲» بر شانه «ماهواره‌بر بومی قاصد» با موفقیت برای اولین بار در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفت و مسیر تثبیت تزریق ماهواره به لایه لئو (مدار نزدیک زمین) که دستور رییس جمهور و مصوبه اولین جلسه شورای عالی فضایی در دولت مردمی بود، هموار شد.

زارع پور عنوان کرد: «نور ۲» که نخستین سیگنال های آن توسط ایستگاه های زمینی با موفقیت دریافت شد، ماهواره ای سنجشی‌-شناسایی است که هر ۹۰ دقیقه به دور زمین گردش خواهد کرد و در هر شبانه‌روز ۱۶ بار از فراز سپهر ایران‌زمین خواهد گذشت و ماموریتش حداقل سه سال ادامه خواهد داشت.

زارع‌پور تاکید کرد: به‌تدریج با تکمیل حلقه‌های دانش ساخت و پرتاب ماهواره، به فضل خداوند، مسیر قرار دادن ماهواره های مورد نیاز کشور در مدارات مختلف زمین را با سرعت طی خواهیم کرد. دانش اگر در ستاره ثریا باشد ایرانیان آن را به دست خواهند آورد.

دومین ماهواره نظامی ایران با نام نور_۲ امروز همزمان با اعیاد شعبانیه توسط ماهواره‌بر سه مرحله‌ای و سوخت ترکیبی قاصد توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران، به فضا پرتاب و با موفقیت در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین تزریق شد.

نور_۲ که ماهواره‌ای سنجشی و شناسایی است با سرعت ۷/۶ کیلومتر بر ثانیه و ۴۸۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار ۵۰۰ کیلومتری قرار گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »