... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - 4:07 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تظاهرات دختران دانشجو در مزارشریف در واکنش به حمله به آموزشگاه “کاج”

دختران معترض با شعار "آموزش حق ماست، عدالت عدالت" این حمله را محکوم کرده و خواهان به کیفر رساندن عاملان حمله بر آموزشگاه کاج شدند.

سیاست شرق _ دانشجویان دختر در مزارشریف افغانستان، با انجام تظاهرات و سردادن شعار، نسبت به حمله به مرکز آموزشی کاج، دست به اعتراض زدند.

به نقل از طلوع نیوز، تظاهرکنندگان با شعار “آموزش حق ماست، عدالت عدالت” این حمله را محکوم کرده و خواهان به کیفر رساندن عاملان حمله بر آموزشگاه کاج شدند.

طارق فرهادی، آگاه مسایل سیاسی، گفت: «دخترانی که می‌خواهند در فضای مصوون تحصیل کنند خواست غیراسلامی نیست و یک دولت اسلامی نباید آنها را بازداشت کند این یک تصویر منفی از امارت به جهان منعکس می‌کند.»

همزمان با این، شماری از پناهجویان افغان در برخی از کشورها نیز با برپایی گردهمایی‌ها، این حمله را محکون کرده‌اند و آن را هدفمندانه خوانده‌اند. 

پناهجوی افغان  در آلمان، گفت: «مادرانی برای کودکان شان صبحانه آماده کرده بودند بعد از انفجار بدنبال دریافت جسد پاره پاره فرزندانش در بیمارستان ها سرگردان بودند.»

در همین حال، در شبکه‌های اجتماعی نیز کارزار اعتراضی گسترده دراین رابطه جریان دارد. 

از سوی هم، مقام‌های وزارت داخله دولت طالبان می‌گویند که این وزارت بررسی‌های همه جانبه را برای شناسایی عاملان این حمله آغاز کرده‌اند.

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان با پخش تازه‌ترین آمار از تلفات این حمله، می‌گوید که شمار جان باخته‌گان به ۵۳ تن و شمار زخمیان به ۱۱۰ تن افزایش یافته‌است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »