... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ فروردین ۱۴۰۱ - 8:43 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

ادامه اعتراضات علیه دولت نظامی سودان

صدها نفر در شهرهای خارطوم، أم درمان، شندی و دامر در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و استقرار دولت نظامی در سودان تظاهرات کردند.

سیاست شرق _ منابع خبری چهارشنبه شب از برگزاری تظاهرات شبانه مردم سودان در خارطوم پایتخت و چند شهر دیگر این کشور در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و استقرار دولت نظامی خبر دادند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، صدها نفر در شهرهای خارطوم، أم درمان، شندی و دامر در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و استقرار دولت نظامی در سودان تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی به حمایت از تشکیل دولت غیرنظامی پرداختند و تعدادی از خیابان‌ها را مسدود کردند.

روز دوشنبه نیز در تظاهرات مردم سودان علیه دولت نظامی در این کشور، ۱ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

کمیته مرکزی پزشکان سودان همچنین اعلام کرده که از ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱ تا کنون ۸۹ نفر در تظاهرات مردمی علیه دولت نظامی و تشکلیل دولت مردمی به ضرب گلوله نظامیان کشته شدند.

سودان در ماه‌های اخیر به دلیل کودتای نظامیان علیه دولت این کشور، دستخوش تظاهرات و ناآرامی‌های گسترده شده است. معترضان خواهان کناره گیری نظامیان از قدرت و واگذاری آن به غیرنظامیان، برگزاری انتخابات دمکراتیک و حل مشکلات اقتصادی کشور هستند.

سازمان ملل نیز با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها در سودان، نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی و بروز قحطی در این کشور هشدار داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »