... امروز: شنبه - ۰۶ مرداد - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - 3:25 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

سازمان ملل: ۱۴۳۰ غیرنظامی در اوکراین طی حملات روسیه جان باختند

سازمان ملل: از ۲۴ فوریه تا ۳ آوریل در جریان جنگ روسیه-اوکراین، دست‌کم ۱۴۳۰ غیرنظامی جان باخته و ۲ هزار و ۹۷ تن نیز مجروح شده‌اند.

سیاست شرق _ سازمان ملل اعلام کرد که در جریان جنگ روسیه-اوکراین، دست‌کم ۱۴۳۰ غیرنظامی جان باخته و ۴ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۷ نفر به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.
کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از ۲۴ فوریه تا ۳ آوریل در جریان جنگ روسیه-اوکراین دست‌کم ۱۴۳۰ غیرنظامی جان باخته و ۲ هزار و ۹۷ تن نیز مجروح شده‌اند.

همچنین طی بازه زمانی مذکور٬ ۴ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۷ پناهجو به کشورهای همسایه از جمله لهستان پناه برده‌اند.

براساس این بیانیه٬ ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۳۴۲ اوکراینی به لهستان، ۶۴۳ هزار و ۵۸ نفر به رومانی٬ ۳۹۴ هزار و ۷۴۰ نفر به مولداوی٬ ۳۹۰ هزار و ۳۰۲ نفر به مجارستان و ۳۰۱ هزار و ۴۰۵ نفر نیز به اسلوواکی انتقال یافته‌اند، همچنین از ۲۱ تا ۲۳ فوریه ۱۱۳ هزار نفر از مناطق دونتسک و لوهانسک به روسیه رفته‌اند.

صدها نفر از پناهجویان اوکراینی پس از عبور به کشورهای همسایه به سمت کشورهای اروپایی می‌روند. بنابراین شمار افرادی که وادار به ترک خانه‌های خود شده‌اند، به همراه شهروندانی که به کشورهای همسایه پناه برده‌اند، به ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »