... امروز: شنبه - ۰۶ مرداد - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 6:48 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
هکتور حجار، وزیر امور اجتماعی لبنان

لبنان و مشکل پناهجویان جنگ سوریه

حجار: لبنان دیگر توانایی آن را ندارد بار تامین امنیت اردوگاه‌های پناهجویی و مناطق اقامت سوری‌ها را تحمل کند.

سیاست شرق _ هکتور حجار، وزیر امور اجتماعی لبنان، طی جلسه‌ای با آیاکی ایتو، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در این کشور اعلام کرد: لبنان دیگر توانایی آن را ندارد بار تامین امنیت اردوگاه‌های پناهجویی و مناطق اقامت سوری‌ها را تحمل کند.

به نقل از آناتولی ترکیه، براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در لبنان، حجار در این جلسه گفت که فقط به‌خاطر حفظ منافع سایر کشورها، لبنان نمی‌تواند به میزبانی از پناهجویان سوری ادامه دهد.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد جمعیت لبنان را پناهجویان و مهاجران تشکیل می‌دهند، گفت که با این حال، در ازای میزبانی از آنها، لبنان از سازمان ملل سالانه کمک مالی بسیار کمتر از مبلغ مورد نیاز دریافت می‌کند.

حجار خاطرنشان کرد که سالهاست لبنان میزبان این پناهجویان بوده و در نتیجه به‌دلیل شلوغی زندان‌ها، رقابت با کارگران محلی و ارائه کمک‌های مختلف دولت مانند غذا، دارو و سوخت به مبلغ بسیار زیادی ضرر کرده است.

براساس داده‌های سازمان ملل، در مناطق مختلف لبنان ۸۵۰ هزار پناهجوی ثبت شده سوری حضور دارند. دولت لبنان نیز مدعی می‌شود که آمار واقعی این پناهجویان ۱.۵ میلیون نفر است. همچنین در مناطق مختلف لبنان از جمله بیروت ۱۲ اردوگاه پناهجویان فلسطینی وجود دارد. این اردوگاه‌ها مورد حمایت سازمان ملل بوده و ۲۰۰ هزار نفر در آنها به سر می‌برند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »