... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 5:05 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش درگیری های نظامی در شرق اوکراین/سرعت ارسال سلاح به اوکراین بیشتر می شود

وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور پس از کنترل شهر بوباسنا در شرق اوکراین به مرزهای شهر لوگانسک رسیده‌اند.

سیاست شرق _ وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور پس از کنترل شهر بوباسنا در شرق اوکراین به مرزهای شهر لوگانسک رسیده‌اند، این در حالی است که یک مقام سازمان ملل می گوید که تلفات غیرنظامیان در جنگ اوکراین، هزاران نفر است.

به نقل از الجزیره، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست روزانه خود گفت که ارتش روسیه و نیروهای جدایی طلب لوهانسک منطقه پوپاسنایا را تصرف و پاکسازی کردند و توانستند به مرزهای اداری جمهوری خلق لوهانسک برسند.

سخنگوی ارتش روسیه افزود: نیروی هوایی کشورش ۱۶ سایت ارتش اوکراین و نیروهای موشکی و توپخانه ای ۳۳ مرکز فرماندهی و ۵ انبار مهمات و سوخت را در میکولاو منهدم کردند.

مسکو اعلام کرد که یک هواپیمای جنگی اوکراینی را در درگیری در منطقه خارکف (شمال شرق) سرنگون کرده و ۳ راهپیمایی اوکراینی را در دونتسک (شرق) و اودسا (جنوب غربی) منهدم کرده است.

جدایی طلبان دونتسک اعلام کردند که در نتیجه گلوله باران اوکراینی به مناطق کیروف، لنین و پتروف در شمال و غرب منطقه دونتسک، دو غیرنظامی کشته و ۹ نفر زخمی شدند.

رمان اوکراینی

از سوی دیگر، ستاد کل اوکراین صبح سه شنبه اعلام کرد که روس ها “به آماده سازی عملیات تهاجمی در مناطق لیمان-سورودونتسک” واقع در منطقه دونباس ادامه می دهند. 

ستاد کل ارتش اوکراین افزود: نیروهای اوکراینی ۱۵ حمله نیروهای روسی را در مناطق لوگانسک و دونتسک در ۲۴ ساعت گذشته دفع کردند.

کیف اعلام کرد که ارتش روسیه ۳۵۰ سرباز را در ۲۴ ساعت گذشته از دست داده است و تعداد کل سربازان کشته شده از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فوریه به ۲۶۰۰۰ نفر رسیده است.

امروز سه‌شنبه، اوله سنگوبوف، فرماندار خارکف گفت: اجساد ۴۴ غیرنظامی زیر آوار ساختمانی در شهر ایزیوم پیدا شد که در اوایل ماه مارس گذشته توسط نیروهای روسی بمباران شد.

جزیره مار

در دریای سیاه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در دو روز گذشته حملات دریایی و هوایی «ناامیدکننده» را به جزیره مار انجام دادند.

این وزارتخانه اعلام کرد که به دستور مستقیم ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و با مشارکت مستقیم مستشاران آمریکایی و انگلیسی، ستاد کل اوکراین برنامه‌ای برای یک تحریک بزرگ در جزیره مار تهیه کرد.

وی افزود که نیروهای اوکراینی در تلاش برای کنترل جزیره که در ۱۴۲ کیلومتری ساحل اودسا قرار دارد، متحمل خسارات سنگینی شدند.

از سوی دیگر، دیمیترو کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین، امروز سه‌شنبه گفت که شکست روسیه به آنها اجازه می‌دهد تا بنادر اوکراین در دریای سیاه را بازگشایی کنند و اقتصاد کشورشان را احیا کنند.

بایدن و پوتین

از سوی دیگر، آنالینا باربوک، وزیر امور خارجه آلمان امروز وارد شهر بوچا در حومه کیف، پایتخت اوکراین شد. این اولین سفر یک مقام دولت فدرال آلمان به کیف از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین است.

دیروز، رئیس جمهور ایالات متحده نیز قانونونی را امضا کرد که تحویل تسلیحات به کیف را سرعت می بخشد. این قانون متکی بر مکانیزمی است که توسط رئیس جمهور سابق آمریکا، فرانکلین روزولت در سال ۱۹۴۱ با هدف کمک به اروپا برای مقاومت در برابر آدولف هیتلر رهبر آلمان تصویب شده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »