... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - 3:09 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اعلام جرم دولت سوئیس علیه دو ایرانی به خاطر توهین به پرچم ایران

طبق کیفرخواست جمهوری اسلامی ایران، اقدام این دو مرد ساکن واله "عملی توهین‌آمیز" تلقی شده است.

سیاست شرق _ دادستانی فدرال سوئیس، علیه دو ایرانی ساکن این کشور، به اتهام توهین به پرچم جمهوری اسلامی در سفارت ایران، اعلام جرم کرد و دولت فدرال برای رسیدگی کیفری به این پرونده چراغ سبز نشان داده است.

به گزارش روزنامه “بلیک” چاپ سوئیس، دادستانی فدرال این کشور، علیه دو ایرانی، به دلیل پایین کشیدن پرچم جمهوری اسلامی در محوطه روبروی سفارت ایران در برن اعلام جرم شده است.

این مردان ۱۹ و ۴۷ ساله ساکن کانتون “واله” سوئیس، اول اکتبر با سفر به برن، از نرده‌های سفارت بالا رفتند و پرچم جمهوری اسلامی را پایین کشیدند.

“اقدام توهین‌آمیز” به پرچم ایران

این معترضان اکنون به جریمه نقدی مشروط محکوم و به دلیل نقض نظم اجتماعی و توهین به حریم ملی یک کشور خارجی مجرم شناخته شده‌اند.

طبق ماده ۲۹۸ قانون کیفری سوئیس، هر کس «با سوء‌نیت، نشان‌های ملی یک دولت خارجی را که توسط نماینده رسمی آن کشور به اهتزاز درآمده، بردارد، به آن آسیب برساند یا نسبت به آن مرتکب اعمال توهین‌آمیز شود، مجازات می‌شود.»

بنا به همین گزارش، طبق کیفرخواست جمهوری اسلامی ایران، اقدام این دو مرد ساکن واله “عملی توهین‌آمیز” تلقی شده است. دفتر دادستانی فدرال سوئیس در این رابطه از دولت برن درخواست مجوز لازم برای رسیدگی کیفری کرده و چراغ سبز گرفته است.

نهم مهرماه ۱۴٠۱( یکم اکتبر ۲٠۲۲)،پلیس سوئیس پس از اینکه این دو مرد از حصار سفارت بالا رفتند و پرچم ایران را از روی میله پرچم در حیاط آن، پایین کشیدند، آنها را بازداشت نمود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »