... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - 8:45 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
خطاب به وزرای خارجه کشورهای عربی در بیروت؛

نبیه بری : لبنان، ورشکسته نیست/ دلمان برای سوریه تنگ شده است

نبیه بری: نکته دیگری که همه اعراب باید بدانند این است که بدون فلسطین، عرب وجود ندارد و عربیت، با پایان فلسطین، به پایان می رسد. 

سیاست شرق _ نبیه بری، رئیس مجلس لبنان، در جمع هیئتی از وزرای خارجه کشورهای عربی که در عین التینه به دیدار وی رفته بودند، با تاکید بر اینکه، لبنان کشوری ورشکسته نیست، از عدم حضور وزیرخارجه سوریه نیز گلایه کرد.

به نقل از روزنامه الاخبار الیوم، وی تاکید کرد: لبنان برادران عرب خود و طائف را فراموش نخواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مذاکرات برای تعیین مرزهای دریایی ” شاهد یک وضعیت پیشرفت است”، خاطرنشان کرد: لبنان کشوری ورشکسته نیست، بلکه در وضعیت آن توقف پرداخت است.

وی گفت: «لبنان به هیچ وجه کشور ورشکسته ای نیست، بلکه در حالت توقف پرداخت است و در صورت نیت صادقانه فرزندان و برادران و دوستان عرب خود، دارای همه عناصر احیا و خروج از بحران است.»

وی افزود: لبنان، ثروت آب، نفت و گاز در اختیار دارد . دریا به ویژه در مرزهای ما با فلسطین اشغالی که مذاکرات غیرمستقیم از طریق سازمان ملل و میانجی‌گری آمریکا در حال انجام است، این مذاکرات در حال پیشرفت است.

وی افزود: لبنان ثروتمند است و قادر به پذیرش پروژه ها و سرمایه گذاری در زمینه برق و ایجاد پالایشگاه های نفتی است. 

وی گفت: امروز که شما در لبنان هستید، در این نشست وزیران کشورهای عربی، سوریه را که در سحرگاه امروز در معرض تهاجم جدید اسرائیل از طریق حریم هوایی لبنان قرار گرفت، از دست می دهیم. آنچه از ملاقات شما لازم است حداقل نکوهش این اقدام است. 

رییس مجلس لبنان افزود: نکته دیگری که همه اعراب باید بدانند این است که بدون فلسطین، عرب وجود ندارد و عربیت، با پایان فلسطین، به پایان می رسد. ما باید از آنچه برای بیت المقدس و فلسطین در نظر گرفته شده است آگاه باشیم، آنچه لازم است این است که فشارها و حقایق درون خود و کشورهایمان باعث شود که اولی از دو قبله و سومی از حرمین شریفین را فراموش نکنیم. تکه‌ای از زمین نیست، تکه‌ای از بهشت ​​است.»

وی خاطرنشان کرد: هرگونه سهل انگاری در این نقطه مقدس جغرافیایی، مطمئن باشید عواقب ناگوار آن در داخل هر یک از کشورهای ما رخ خواهد داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »