... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - 12:35 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

وزیر امورخارجه استرالیا در بازدید از زادگاه خود در مالزی: استرالیا بخشی از آسیا است

وانگ: «این مهم است که استرالیا با جنوب شرق آسیا به گونه‌ای صحبت کند و تشخیص دهد ما بخشی از این منطقه هستیم و آینده ما مشترک است.»

سیاست شرق _ پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا، در دیدار خود از زادگاه خود در مالزی، گفت که داستان او نشان می دهد که استرالیا بخشی از آسیا است.

به نقل از رویترز، خانم وانگ گفت داده های جدید نشان می دهد که بیش از نیمی از استرالیایی ها، یا در خارج از کشور به دنیا آمده اند و یا پدر و مادری مهاجر دارند.

وانگ در سفری کوتاه به کینابالو، مرکز ایالت صباح مالزی، جایی که هشت سال در کودکی و قبل از مهاجرت به استرالیا در آنجا زندگی کرد، بازدید کرد.

او گفت: «این مهم است که استرالیا با جنوب شرق آسیا به گونه‌ای صحبت کند و تشخیص دهد ما بخشی از این منطقه هستیم و آینده ما مشترک است.»

نتایج سرشماری که هر پنج سال یکبار انجام می‌شود و روز سه‌شنبه منتشر می‌شود، برای اولین بار نشان داد که بیش از نیمی از جمعیت استرالیا (۵۱.۵ درصد) در خارج از کشور به دنیا آمده‌اند یا یکی از والدین آنها مهاجر بودند.

گفت: “ما ملتی چندفرهنگی و متنوع هستیم… این یکی از نقاط قوت استرالیاست و ما باید این داستان را در منطقه بیشتر بازگو کنیم.”

وانگ یک روز قبل در یک سخنرانی به یاد آورد که مادربزرگ چینی تبار هاکا، پس از مرگ بیشتر اعضای خانواده در جنگ جهانی دوم، فرزندانش را به تنهایی در صباح بزرگ کرده بود.

به گفته وانگ، پدر او توانست با کسب بورسیه مطالعه معماری در دانشگاه آدلاید استرالیا «از فقری که در کودکی طعمش را چشیده بود فاصله بگیرد».

او با یک زن استرالیایی در آن جا ازدواج کرده و او را با خود به مالزی برد تا خانواده‌اش را گسترش دهد.

این اظهارات و سفر رسمی وانگ به مالزی دو دهه پس از آن اتفاق می‌افتد که «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر وقت مالزی گفته بود، استرالیا نمی‌تواند عضو یک گروه دیپلماتیک آسیای شرقی شود، چرا که استرالیایی‌ها «اروپایی هستند و نمی‌تواند آسیایی باشند».

انتهای پبام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »