... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - 8:06 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

ورود اردوغان و پوتین به تهران

قرار است در این نشست روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه درباره تحولات اخیر سوریه و مبارزه علیه داعش و پ‌.ک‌.ک تحت عنوان "مبارزه با تروریسم" تبادل نظر کنند.

سیاست شرق _ ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، برای شرکت در نشست سه جانبه آستانه، وارد تهران شدند.

نشست سه جانبه سران ضامن روند آستانه با حضور رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه سه شنبه در تهران برگزار می‌شود.

قرار است در این نشست روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه درباره تحولات اخیر سوریه و مبارزه علیه داعش و پ‌.ک‌.ک تحت عنوان “مبارزه با تروریسم” تبادل نظر کنند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، عصر این روز برای یک‌ دیدار رسمی دو روزه به تهران سفر می‌کند تا درباره مسائل دوجانبه و جهانی با همتای ایرانی خود ملاقات کند. این بیانیه افزود این گفت‌وگوها در قالب هفتمین نشست شورای عالی همکاری‌ ایران و ترکیه بر روابط دو جانبه تمرکز دارد و ارائه راه‌کارهایی برای ارتقای بیشتر روابط دو کشور مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

از سویی دیگر، دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، اعلام کرد رئیس جمهور روسیه در سفر خود به تهران، با رهبر انقلاب نیز، دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع کاخ کرملین نوشت پوتین و اردوغان روز سه‌شنبه در تهران در باره ساز و کارهای صادرات غلات از اوکراین رایزنی خواهند کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، سیدابراهیم رئیسی ایرانی و ولادیمیر پوتین روس در هفتمین نشست سه جانبه روند آستانه برای گفتگو درباره تحولات جاری سوریه شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »