... امروز: سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - 10:36 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از ساخت شهرک های جدید توسط اسرائیل

اتحادبه اروپا: شهرک‌های بزرگ و کوچک اسرائیلی بر اساس قوانین بین المللی نامشروع بوده و مانعی اصلی بر سر راه تحقق راهکار دو دولتی محسوب می‌شوند.

سیاست شرق _ اتحادیه اروپا نسبت به اعلام تصمیم مقامات اسراییلی برای ساخت چند شهرک جدید کوچک در کرانه باختری رود اردن ابراز نگرانی کرد.

اتحادیه اروپا در بیانیه ای کوتاه مطبوعاتی اعلام کرد که اکنون ۱۵۰ شهرک کوچک غیر قانونی در کرانه باختری وجود دارد که معمولاً با هدف کمک به ایجاد یا توسعه شهرک‌های بزرگ اسرائیلی احداث شده و به عامل اصلی احتمالی خشونت رو به افزایش شهرک نشینان علیه فلسطینیان تبدیل شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: شهرک‌های بزرگ و کوچک اسرائیلی بر اساس قوانین بین المللی نامشروع بوده و مانعی اصلی بر سر راه تحقق راهکار دو دولتی محسوب می‌شوند.

مرکز تحقیقات کاربردی «آریچ» نیز امروز اعلام کرد که سران رژیم صهیونیستی طرح‌های جدید خود برای احداث ۷۰۲ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های مختلف کرانه باختری منتشر کرده‌اند که برای ساخت آنها ۷۳۴ دونم از زمین های فلسطینی مصادره خواهد شد.
ارزیابی ها حاکی از آن است که حدود ۶۵۰ هزار شهرک نشین در شهرک‌های کرانه باختری از جمله قدس اشغالی در ۱۶۴ شهرک بزرگ و ۱۲۴ شهرک کوچک زندگی می‌کنند.

قوانین بین المللی کرانه باختری و قدس را اراضی اشغالی دانسته که بر اساس آن تمام فعالیت‌های شهرک سازی در این مناطق غیر قانونی محسوب می‌شود.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل بیش از ۲۵۰ شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته شده که حدود ۶۵۰ هزار یهودی در آنها ساکن هستند. بر اساس اصول حقوق بین المللی سکونت آنان در این شهرک‌ها که در منطقه اشغالی ساخته شده، غیرقانونی است.
با وجود مخالفت های جهانی با شهرک سازی های غیرقانونی و اشغالگری های رژیم صهیونیستی، این رژیم در دهه های گذشته بیش از ۵۰ درصد کرانه باختری (از جمله بیت المقدس) را برای ساخت شهرک های مسکونی و پایگاه های نظامی تصرف کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »