... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - 9:43 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

یورش معترضان طرفدار مقتدا صدر به پارلمان عراق

تلاش‌ صدر برای تشکیل دولت، قبلاً در میان مخالفت‌های جناح‌های رقیب شکل گرفته بود، با شکست مواجه شد.

سیاست شرق _ حامیان مقتدا صدر در بغداد، در اعتراض به نامزدی محمد السودانی برای نخست وزیری عراق، به سمت پارلمان این کشور یورش و وارد آن شدند.

به نقل از رسانه های عراقی، صدها تن از حامیان صدر در اعتراض به نامزدی محمد السودانی برای نخست وزیری عراق، روز چهارشنبه وارد منطقه سبز بغداد شدند که به شدت حفاظت شده بود.

محمد شیعه السودانی روز دوشنبه از سوی بزرگترین ائتلاف شیعیان در پارلمان عراق، رسماً برای نخست وزیری کشور معرفی شد.نامزدی او پس از استعفای دسته جمعی بلوک پارلمانی صدر، گروهی متشکل از ۷۰ قانونگذار که ماه گذشته در یک نمایش قدرت آشکار پس از ماه ها بن بست سیاسی، از هیئت حاکمه کناره گیری کردند.

عراق از زمان انتخابات پارلمانی در ماه اکتبر برای تشکیل دولت جدید تلاش کرده است . تلاش‌ صدر برای تشکیل دولت، قبلاً در میان مخالفت‌های جناح‌های رقیب شکل گرفته بود، با شکست مواجه شد.صدر در یک سخنرانی تلویزیونی در ماه ژوئن گفت: «اگر باقی ماندن بلوک صدر [در پارلمان] مانعی برای تشکیل دولت باشد، پس همه قانونگذاران این بلوک با افتخار آماده استعفای خود از پارلمان هستند

تظاهرکنندگان عراقی پس از یورش به منطقه سبز مستحکم که در آن ساختمان های دولتی در بغداد واقع شده است.

روز چهارشنبه، صدر به معترضان در ساختمان پارلمان گفت که “پیام” آنها دریافت شده است و آنها باید به خانه بازگردند.

وی در توئیتی نوشت: “انقلاب اصلاح و نفی بی عدالتی و فساد. پیام شما دریافت شد. شما مفسدان را به وحشت انداختید. دعا کنید و سالم به خانه بازگردید.”

دولت مستعفی نخست‌وزیر مصطفی الکاظمی نیز با صدور بیانیه‌ای از معترضان صدر خواست تا «فوراً از منطقه سبز عقب‌نشینی کنند، اموال عمومی و خصوصی را حفظ کنند و از دستورالعمل‌های نیروهای امنیتی تبعیت کنند.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »