... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - 9:01 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حملات گسترده اسرائیل به نوار غزه

در بیانیه مشترک یایر لاپید، نخست وزیر اسرائیل و بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل نیز آمده است که ارتش اسرائیل حملاتی را علیه جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه انجام داده است.

سیاست شرق _ در پی حملات رژیم صهیونسیتی به غزه که منجر به شهادت ۱۰ نفر و زخمی شدن ۷۵ نفر دیگر شد، نزدیک به ۸۰ راکت از نوار غزه به سمت سرزمین های اشغالی فلسطین شلیک شد.

به نقل از الجزیره ، ارتش اسرائیل در یک عملیات نظامی در نوار غزه تحت عنوان “طلوع سپید”، مراکزی از جنبش جهاد اسلامی را مورد هدف قرار داد که منجر به ترور طیسر الجباری یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی شد .

ارتش اسرائیل اعلام کرد که ۸۰ موشک از غزه شلیک شد که ۳۳ فروند از آنها رهگیری شدد.آژیر خطر در تل آویو، تعدادی از شهرهای اطراف و شهرک های مرزی غزه به صدا درآمد.

با این حال، گردان قدس از پرتاب بیش از ۱۰۰ راکت به سمت تل آویو و شهرهای مرکزی اسرائیل به عنوان بخشی از واکنش اولیه خود به ترور الجباری خبر داد و تصریح کرد که اشدود، سدروت و عسقلان را با راکت سنگین هدف قرار داده است. حملات بعد از ظهر روز جمعه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۱۰ نفر شهید و ۷۵ نفر را زخمی کرد.

ارتش رژیم صهیونسیتی در بیانیه‌ای از آغاز عملیات نظامی در نوار غزه با نام «طلوع سپید» خبر داد که در آن مکان‌ها و شخصیت‌های برجسته وابسته به جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه را هدف قرار داد.

در این بیانیه آمده است که طی عملیات مشترک ارتش و شین بت، هواپیماهای جنگی یکی از رهبران برجسته جنبش به نام تیسیر الجباری، مسئول شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.

بنا به همین گزارش، بیانیه ارتش رژیم صهیونسیتی می افزاید که حدود ۱۰ تن دیگر از فعالان جنبش جهاد اسلامی مورد حمله قرار گرفته شدند.

در بیانیه مشترک یایر لاپید، نخست وزیر اسرائیل و بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل نیز آمده است که ارتش اسرائیل حملاتی را علیه جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه انجام داده است.

در همین راستا، ارتش اشغالگر از وضعیت ویژه در جبهه داخلی مناطق تا ۸۰ کیلومتری نوار غزه خبر داد و از ادامه عملیات خود علیه جهاد اسلامی با هدف آنچه بازگرداندن امنیت به ساکنان اسرائیل خبر داد.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از شهادت ۱۰ فلسطینی از جمله یک دختر ۵ ساله و مجروح شدن ۷۵ نفر خبر داد، این در حالی است که این وزارتخانه وضعیت آماده باش را در تمام بیمارستان های غزه اعلام کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »