... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - 1:10 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پرونده ایران در شورای حکام

اولیانوف: شورای حکام، راستی آزمایی و نظارت بر جمهوری اسلامی ایران" را در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد (۲۰۱۵) آغاز می‌کند.

سیاست شرق _ نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، در توئیتی نوشت: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، امروز بررسی دستور کار با عنوان “راستی آزمایی و نظارت بر جمهوری اسلامی ایران” را در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد (۲۰۱۵) آغاز می‌کند.

با توجه به توئیت میخائیل اولیانوف، حال باید منتظر ماند تا تصمیم شورای حکام را برای پرونده ایران ملاحظه کرد، تصمیمی که بیشتر از آنکه فنی باشد، سیاسی خواهد بود.

در روزهای اخیر بیانیه تروئیکای اروپایی در انتقاد از رفتار ایران در مذاکرات احیاء توافق برجام و همینطور اظهارات وزیر خارجه آمریکا در مکزیک که گفته بود توافق به این زودی ممکن نیست، فضای ناامیدکننده ای در ارتباط با مذاکرات ایجاد کرده است. تروئیکای اروپایی اعلام کرده بودند که که در مورد اهداف ایران برای احیای توافق برجام «تردید جدی» دارند.

در نشسیت گذشته شورای حکام که در خردادماه برگزار شد، سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا در محکومیت همکاری نکردن موثر حکومت ایران با بازرسان آژانس، یک قطعنامه توبیخی پیشنهاد دادند که با اکثریت آرای ۳۵ عضو شورا تصویب شد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز یکشنبه درباره دستور کار این نشست اعلام کرد: «انتظار می‌رود که انتقال مواد هسته‌ای در چارچوب ایمنی هسته‌ای آکوس، امنیت و مسائل پادمانی در اوکراین و همچنین نظارت و مسائل پادمانی در ایران از موضوعات محوری باشند.»

پس از آن، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در واکنش به این گزارش‌ها با ادعای این‌که برنامه هسته‌ای ایران تاکنون شفاف بوده است، تاکید کرد: «در جلسه شورای حکام پاسخ‌های حقوقی و مستدل ایران به گزارش اخیر مدیرکل ارائه خواهد شد.» 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »