... امروز: پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - 2:39 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رئیسی: واشنگتن باید برای دستیابی به توافق هسته ای، تصمیم نهایی را بگیرد

رئیسی با بیان اینکه لغو تحریم ها علیه تهران باید با دستیابی به تضمین همراه باشد، تصریح کرد: برای پیشبرد مذاکرات باید مشکل ضمانت ها حل شود.

سیاست شرق _ سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران، طی مصاحبه با الجزیره قطر گفت: تصمیم نهایی برای دستیابی به توافق هسته‌ای بر عهده آمریکاست.

رئیسی در گفت و گو با الجزیره انگلیسی، با بیان اینکه لغو تحریم ها علیه تهران باید با دستیابی به تضمین همراه باشد، تصریح کرد: برای پیشبرد مذاکرات باید مشکل ضمانت ها حل شود.

وی افزود: مذاکره مستقیم با آمریکا در مورد توافق هسته ای هیچ فایده ای ندارد و منافع شهروندان ایرانی در مذاکره مستقیم نیست.

رئیس جمهور ایران این سوال را مطرح کرد که چه چیزی واشنگتن را وادار می کند تا در جریان مذاکرات هسته ای، اگر می خواهد به توافق برسد، تحریم های جدیدی را علیه ایرانیان اعمال کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا باید اقدامات اعتمادسازی را با طرف ایرانی انجام دهد.

وی گفت: قبل از اینکه از ایران بخواهند فعالیت های هسته ای خود را متوقف کند، غرب باید از اسرائیل بخواهد، که سلاح های کشتار جمعی دارد.

اظهارات رئیس جمهور ایران پس از آن بیان شد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که مذاکرات برای احیای توافق هسته ای ایران به بن بست رسیده است.

مسائل منطقه ای

رئیس‌جمهور اسلامی ایران در همین مصاحبه گفت که ایرانی‌ها از دیدن یک دولت قدرتمند در عراق خوشحال می‌شوند و عراقی‌ها اجازه حضور آمریکا را ندهند.

رئیسی افزود: کشورهای اروپایی درباره بحران عراق با تهران تماس گرفته اند و به آنها گفته شده که موضوع به خود عراقی ها بستگی دارد.

رئیس‌جمهور ایران درباره موضوع یمن گفت: باید برای رسیدن به آتش‌بس دائمی و تقویت مذاکرات بین یمنی‌ها، محاصره یمن لغو شود.

رئیسی در خصوص مذاکرات ایران و عربستان سعودی، گفت: پنج دور گفت‌وگو برگزار شده و تهران به این مذاکرات ادامه خواهد داد.

وی گفت: اگر نیروهای خارجی مداخله نکنند، مشکلات منطقه قابل حل است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »