... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - 11:04 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سفر اردوغان به آذربایجان

اردوغان: ترس و نگرانی برخی محافل در مورد کریدور زنگزور که نخجوان را به بخش‌های غربی جمهوری آذربایجان متصل می‌کند، بی‌اساس است.

سیاست شرق _ رئیس جمهور ترکیه در سفر به آذربایجان و دیدار با الهام علی اف، رئیس جمهور این کشور، بر تداوم همکاری و حمایت‌های کشورش از آذربایجان در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان در شهر جبرائیل، اظهار داشت: ترس و نگرانی برخی محافل در مورد کریدور زنگزور که نخجوان را به بخش‌های غربی جمهوری آذربایجان متصل می‌کند، بی‌اساس است، به عبارت دیگر، پس از این همه اقدامات انجام شده در قره‌باغ، جایی برای چنین ترسی وجود ندارد.

وی افزود: آذربایجان با گام های استوار به راه خود ادامه می‌دهد. این روند به صلح، آرامش و ثبات منطقه کمک می‌کند و فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری را برای همه کشورهای مسیر کریدور مرکزی شرق به غرب با گذرگاه خزر فراهم می‌کند.

اردوغان در ادامه گفت: روند عادی سازی روابط آذربایجان-ارمنستان و ترکیه-ارمنستان همسو و در راستای حمایت از یکدیگر پیش می‌رود. باید از این فرصت حداکثر استفاده را کرد.

رئیس جمهور ترکیه درباره خسارات وارده به قره باغ در دوران اشغال ارامنه گفت: باید به دیوان دادگستری بین‌المللی لاهه مراجعه و درخواست غرامت شود. به این ترتیب باید آنها را تحت فشار قرار دهیم.

اردوغان با بیان اینکه گام بسیار مهمی در بخش‌های مختلف برداشته شده است، گفت: ما آماده‌ایم در چارچوب برنامه اقدام قره باغ در تمامی پروژه‌ها به ویژه در بخش کشاورزی، انرژی پاک و شهرهای هوشمند در کنار آذربایجان باشیم.

رئیس جمهور آذربایجان نیز در این دیدار گفت که اتحاد ترکیه و آذربایجان به عامل جدی صلح و ثبات در منطقه تبدیل شده و این پیامی جدی برای منطقه و جهان است

الهام علی اف٬ رئیس جمهور آذربایجان گفت: اتحاد ترکیه و آذربایجان به عامل جدی صلح و ثبات در منطقه تبدیل شده است.

علی‌اف گفت: کسانی که می‌خواهند در حق ما ظلم و بی عدالتی کنند باید اتحاد ترکیه و آذربایجان را در نظر بگیرند.

وی افزود: این حمایت تا آخرین روز جنگ ادامه داشت. این به ما قدرت بیشتری داد. اتحاد ترکیه و آذربایجان پیروز شد. امروز ما شاهد موفقیت این اتحاد در قره باغ و زنگزور هستیم.

علیاف با اشاره به اهمیت وحدت ترکیه و آذربایجان گفت: این وحدت را در جنگ دوم قره باغ و بعد از جنگ بیشتر تقویت کردیم. این پیامی برای مردم ما، پیامی جدی برای منطقه و جهان است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »