... امروز: پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
فوتبال ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - 7:36 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0
عربستان شگفتی بزرگ جام جهانی را در روز سوم رقم زد؛

آرژانتین ۱_ ۲ عربستان

آرژانتین و عربستان در حالی برای اولین بار در جام جهانی به مصاف هم می‌رفتند که در 4 تقابل قبلی، 2 بار آرژانتین به پیروزی رسیده و 2 بازی نیز با تساوی خاتمه یافته بود.

سیاست شرق _ تیم ملی فوتبال عربستان سعودی، در سومین روز بازی های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، موفق شد، تیم ملی فوتبال آرژانتین را با حساب ۲ بر یک شکست دهد.

اولین بازی گروه C میان آرژانتین و عربستان، سه‌شنبه از ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه لوسیل برگزار شد که این بازی در کمال ناباوری با برتری «۲» بر «۱» به سود عربستان و پایان روند شکست‌ناپذیری آرژانتین همراه بود. 

آرژانتین و عربستان در حالی برای اولین بار در جام جهانی به مصاف هم می‌رفتند که در ۴ تقابل قبلی، ۲ بار آرژانتین به پیروزی رسیده و ۲ بازی نیز با تساوی خاتمه یافته بود. آرژانتین در حالی پای به جام جهانی ۲۰۲۲ می‌گذاشت که ۳ بازی از ۵ بازی آخرش در جام‌های جهانی را با شکست به پایان برده بود (یک برد، یک تساوی)؛ جالب آن که قبل از آغاز این روند، آرژانتین در ۲۴ بازی این تعداد شکست را متحمل شده بود (۱۶ برد، ۵ تساوی). عربستان نیز در ۱۶ بازی در ادوار جام جهانی تنها ۳ بازی را برده (۲ تساوی، ۱۱ باخت) و فقط یک بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته بود (برد ۱-۰ مقابل بلژیک در جام جهانی ۱۹۹۴).

ترکیب ابتدایی دو تیم برای این بازی به شرح زیر بود:

آرژانتین

امیلیانو مارتینز؛ ناهوئل مولینا، کریستین رومرو، نیکولاس اوتامندی، نیکولاس تالیافیکو؛ رودریگو دی‌پائول، لئاندرو پاردس، آلخاندرو گومز؛ لیونل مسی، لائوتارو مارتینز، آنخل دی‌ماریا

سرمربی: لیونل اسکالونی

عربستان

محمد العویس؛ سعود عبدالحمید، حسن التمبکتی، علی البلیهی، یاسر الشهرانی، محمد کانو، عبدالله المالکی، سلمان الفرج؛ سالم الدوساری، صالح الشهری، فیراس البریکان

سرمربی: هرو رنار

دقیقه ۶، کرنر مواج مسی با مشت العویس دور شد و وقتی لحظاتی بعد، مسی خود را برای ضربه‌ای ایستگاهی از سمت چپ آماده می‌کرد، اسلاوکو وینچیچ بازی را متوقف کرد تا برخوردی که روی ضربه کرنر ایجاد شده بود را دوباره ببیند. پس از بازبینی صحنه، وینچیچ خطای البولیهی روی پاردس را تشخیص داد تا آرژانتین به یک ضربه پنالتی برسد. 

دقیقه ۱۰، لیونل مسی پشت این توپ ایستاد و با فریب العویس و زدن ضربه پای چپ به سمت راست دروازه او، آرژانتین را پیش انداخت. به این ترتیب لیونل مسی به نخستین بازیکن تاریخ تیم ملی آرژانتین تبدیل شد که در ۴ دوره متوالی جام جهانی گلزنی کرده است.

دقایق بعدی، بیشتر تحت تاثیر حضور بازیکنان آرژانتین در تله آفساید خط دفاعی عربستان قرار گرفت. دقیقه ۲۲، مسی بار دیگر دروازه را گشود اما پرچم کمک‌داور بالا رفت. دو دقیقه بعد نیز پرچم این‌بار برای دی‌ماریا بالا رفت. دقیقه ۲۸ و در حالی که پاس در عمق مسی به لائوتارو رسیده و او با ضربه‌ای نرم و فنی دروازه را باز کرد، این‌بار VAR بود که آفساید میلیمتری لائوتارو را تشخیص داد. دقیقه ۳۴ نیز سومین گل آرژانتین، که باز هم با ضربه لائوتارو به ثمر رسیده بود، به علت آفساید مردود اعلام شد. 

اختلاف حداقلی در نتیجه بازی، عربستان را در بازی نگه داشت تا آن‌ها با شروعی مطلوب در نیمه دوم، کاری که در ابتدا غیرممکن بود را انجام داده و در دقیقه ۴۸، بازی را به تساوی بکشانند.

پاس بلند از نیمه زمین به البریکان رسید و او این توپ را در مسیر پای صالح الشهری قرار داد. الشهری که رومرو را در مقابل خود می‌دید، با توپ متمایل به سمت چپ حرکت کرد و با ضربه پای چپ خود به زاویه مخالف، رومرو و مارتینز را همزمان مغلوب کرد تا عربستان بازی را ۱-۱ کند. پس از ۱۰ بازی، آرژانتین برای اولین بار در مسابقه‌ای که کریستین رومرو را در زمین داشت، دروازه‌اش را باز شده دید. 

پس از این گل، سر و صدای هواداران عربستان ورزشگاه لوسیل را فرا گرفت و بازیکنان رنار با این پشتیبانی، پرس خود روی خط دفاعی آرژانتین را حفظ کردند؛ روندی که تداوم داشت و عربستان را در دقیقه ۵۳، به گل دوم رساند!

در حالی که شوت بازیکنان عربستان توسط مدافع آرژانتین بلوکه شده بود، سالم الدوساری در گوشه سمت چپ محوطه به توپ رسید. او با چرخش، دو مدافع را فریب داد و با آوردن توپ روی پای راست در نزدیکی‌های خط محوطه، با شلیکی غیرقابل مهار به زاویه مخالف دروازه مارتینز را گشود. دروازه‌بان آرژانتین اگرچه با انگشتان خود توپ را لمس کرد، اما در نهایت نتوانست مانع باز شدن دروازه‌اش شود تا عربستان، ۲-۱ از آرژانتین پیش بیفتد.

این نتیجه تاریخی در حالی به دست آمد که کلیه بازیکنان عربستان در لیگ حرفه‌ای این کشور حضور دارند و حدود نیمی (۱۲ بازیکن) عضو الهلال هستند؛ در مقابل، به جز ۵ بازیکن آرژانتین سایر نفرات این تیم در ۵ لیگ معتبر اروپایی حضور دارند.

آرژانتین برای جبران این شکست، شنبه در همین ورزشگاه به مصاف مکزیک می‌رود و در آن سو، عربستان برای ادامه ماجراجویی‌هایش، همان روز در ورزشگاه اجوکیشن سیتی به مصاف لهستان خواهد رفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »