... امروز: جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - 10:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

گمانه زنی آمریکایی ها برای تحویل اس ۴٠٠ به ایران/ مقایسه اس ۴٠٠ با پاتریوت

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که در پی افزایش سطح همکاری‌های نظامی بین ایران و روسیه، احتمال فرستادن پدافند موشکی اس ۴۰۰ به ایران قوت گرفته است.

سیاست شرق _ با افزایش سطح همکاری‌های نظامی بین ایران و روسیه، مقامات آمریکایی نگران ورود سیستم پیشرفته موشکی اس‌ ۴۰۰ به ایران شده‌اند.

این روزها خبرهایی درباره ورود پیشرفته‌ترین تسلیحات روس از جمله جنگنده سوخو ۳۵ به ایران در رسانه‌های دیده می‌شود، و احتمال می‌رود که همکاری‌های نظامی ایران روسیه بیش از این هم ادامه پیدا کند.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که در پی افزایش سطح همکاری‌های نظامی بین ایران و روسیه، احتمال فرستادن پدافند موشکی اس ۴۰۰ به ایران قوت گرفته است.

از آنجا که ایران هم‌اکنون سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ را در اختیار دارد، خرید سیستم پدافندی اس ۴۰۰ دور از انتظار نیست. البته ایران پیش از این اعلام کرده که با وجود ساخت سیستم‌های پدافندی بومی چون باور ۳۷۳ نیازی به اس ۴۰۰ ندارد.

باور ۳۷۳ سیستم پدافندی برد بلندی است که همزمان امکان شناسایی ۱۰۰ هدف، رهگیری ۶۰ هدف و درگیر شدن با ۶ هدف را دارد.

پیشرفته‌ترین سیستم پدافند موشکی روسیه

سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰، سیستم پدافندی متحرک زمین به هوایی است که قابلیت درگیر شدن با هواگردهای نظامی از جمله جنگنده‌های پیشرفته، پهپادها، موشک‌های کروز و از همه مهم‌تر موشک‌های بالستیک در فاز پایانی حمله را دارد.

روسیه این پدافند موشکی را از سال ۲۰۰۷ به خدمت ارتش خود درآورده است.

این سیستم با دارا بودن سه مدل موشک که برای درگیری با اهداف بسیار دور، دور و با فاصله متوسط طراحی شده‌اند می‌تواند همزمان با ۱۲ هدف درگیر شود.(بیشتر بخوانید)

مقایسه اس ۴٠٠ روسی و پاتریوت آمریکایی

مقایسه اس-۴۰۰ با سیستم ضدهوایی پاتریوت تا حد زیادی، هم از نظر عملکرد و هم از نظر قیمت به نفع روس ها است. سامانه روسی می تواند هدفی را که تا ۱۴ ماخ (۱۷۰۰۰ کیلومتر در ساعت) حرکت می کند، در مقابل پاتریوت (۵۰۰۰ کیلومتر در ساعت) تا ۴.۱ ماخ رهگیری و شلیک کند.

 اس-۴۰۰ می تواند ۱۶۰ هدف را ردیابی کرده و با ۷۲ هدف درگیر شود، در حالی که پارامترهای مشابه برای پاتریوت ۱۲۵ و ۳۶ هدف است. اس-۴۰۰ یک هدف را در فاصله ۶۰۰ کیلومتری قرار می دهد و می تواند در برد ۴۰۰ کیلومتری به ترتیب در ۱۵۰ کیلومتری و ۱۰۰ کیلومتری آن را منهدم نماید.

سامانه روسی قادر است اهدافی را که در ارتفاع ۱۰ متری و ۳۰ کیلومتری پرواز می کنند، ساقط کند، در حالی که پاتریوت PAC-3 پایین ترین هدف خود را در ارتفاع ۵۰ متری و بالاترین آن در ۲۵ کیلومتری منهدم می کند. زاویه دید: ۹۰º در مقابل ۳۸º. زمان واکنش: ۱۰ ثانیه در مقابل ۱۵ ثانیه.

زمان استقرارS-400. مدت ۵ دقیقه است، در حالی که برای سیستم ایالات متحده ۲۵ دقیقه است. چندین منبع آگاه گفتند که برای اصابت یک هواپیما با احتمال نه کمتر از ۹۹٪ ، پرتاب ۱-۲ موشک اس-۴۰۰ یا ۲-۳ موشک پاتریوت ضروری است. در صورت مقابله با حمله موشکی بالستیک، نسبت ۱ به ۲ یا ۳ به نفع اس-۴۰۰ خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »