... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۱ دی ۱۴۰۱ - 0:23 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

پوتین در کنفرانس بزرگ نظامی مسکو، استراتژی جدید ارتش روسیه را اعلام کرد

پوتین: هیچ محدودیت مالی برای آنچه دولت در اختیار نیروهای مسلح قرار می دهد وجود ندارد. موشک های قاره پیما در خدمت ارتش روسیه است.

سیاست شرق _ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که کشورش در حال توسعه سلاح‌های مافوق صوت بی‌نظیر در جهان است و متعهد شد که به اهداف مرتبط با توسعه قابلیت‌های هسته‌ای کشورش و دستیابی به اهداف عملیات نظامی در اوکراین دست یابد.

به نقل از الجزیره، پوتین روز چهارشنبه در سخنرانی خود در جمع فرماندهان ارتش در مسکو و با حضور هزاران پرسنل نظامی از طریق فناوری ویدئویی، با اشاره به ورود قریب الوقوع “شیطان” گفت: هیچ محدودیت مالی برای آنچه دولت در اختیار نیروهای مسلح قرار می دهد وجود ندارد. موشک های قاره پیما در خدمت ارتش روسیه است.

نشستی که پوتین در آن سخنرانی خود را ایراد کرد، نشست سالانه ای است که به وزارت دفاع روسیه اختصاص داده شده است تا دستاوردهای سال گذشته خود را بررسی کند و استراتژی خود را برای سال آینده ارائه کند.

رئیس‌جمهور روسیه قول داد که هر آنچه را که برای حمایت از اقدام نظامی در اوکراین لازم است به نیروهای مسلح خود بدهد.

پوتین با بیان اینکه روسیه باید به اهمیت پهپادها در درگیری ۱۰ ماهه اوکراین توجه کند، گفت: موشک های مافوق صوت روسیه سرمات با نام «شیطان ۲» در آینده نزدیک آماده استقرار خواهند بود.

بازدارنده هسته ای

وی بر ادامه توسعه توان نظامی کشورش از جمله قابلیت های هسته ای تاکید کرد و اشاره کرد که موشک های مافوق صوت “زیرکون” از اول ژانویه وارد خدمت ارتش روسیه خواهد شد.

رئیس‌جمهور روسیه در این زمینه متعهد شد که تعادل بازدارندگی هسته‌ای را که به‌عنوان مبنای ثبات در جهان توصیف می‌کند، حفظ کند، به حمایت از توانمندی‌های هسته‌ای روسیه ادامه دهد و با تمام سلاح‌های مدرن، مانند سرمات، قدرت راهبردی را افزایش دهد. موشک های زیرکون که به گفته او در دنیا همتا ندارند.

پوتین همچنین ناتو را متهم کرد که از تمام توانایی های خود علیه روسیه استفاده می کند و گفت که رقبای استراتژیک روسیه به قول او هدف تاریخی تضعیف و تکه تکه کردن روسیه دارند.

وی با بیان اینکه با گذشت زمان توان نظامی ارتش روسیه در حال افزایش است، گفت: ارتش روسیه علیرغم آنچه که خصومت بیشتر کشورهای ناتو علیه روسیه عنوان کرد، به اهداف خود خواهد رسید.

وی همچنین تاکید کرد که هر کاری که لازم باشد برای افزایش توان نظامی خود در جریان عملیات ویژه در اوکراین انجام خواهند داد و گفت: ما باید از تجربیات نیروهای نظامی خود در سوریه بهره مند شویم.

رئیس جمهور روسیه همچنین با اشاره به اینکه کشورش تجربه خوبی در ساخت زیردریایی های پهپاد دارد و ما باید برای گسترش قابلیت های تجهیزات حمله پیشگیرانه تلاش کنیم، گفت: ما انواع سلاح های مدرن را در اختیار نیروهای راهبردی خود قرار خواهیم داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »