... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
تحلیلگران ۰۴ دی ۱۴۰۱ - 2:07 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

مجلسی: بهتر است، وزارت خارجه تعطیل شود/ همان بهتر که به وزارت خارجه بگویند، شما کاره‌ای نیستید

مجلسی: نه فقط شهردار تهران، بلکه هر خـُرده‌مسئولی هم در آغاز و پایان صحبت خود بعد از سپاسگزاری و شعار دادن، درباره برجام، درباره دشمنی با آمریکا، درباره حجاب و هر موضوع دیگری که به ایدئولوژی ربط دارد، اظهارنظر می‌کند تا از این طریق به نان و نوایی برسند.

سیاست شرق _ فریدون مجلسی تحلیلگر مسائل بین‌الملل و دیپلمات پیشین ایران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران و رویکرد تنش‌آمیز آن، می‌گوید: اگر شهرداری اجازه دارد، بنر توهین آمیز جلوی سفارت انگلیس یا هر کشور دیگری نصب کند، همان بهتر که به وزارت خارجه بگویند، شما کاره‌ای نیستید و از این به بعد، هر چه شهردار گفت، بپذیرید.

این دیپلمات پیشین ایران می‌گوید: نه فقط شهردار تهران، بلکه هر خـُرده‌مسئولی هم در آغاز و پایان صحبت خود بعد از سپاسگزاری و شعار دادن، درباره برجام، درباره دشمنی با آمریکا، درباره حجاب و هر موضوع دیگری که به ایدئولوژی ربط دارد، اظهارنظر می‌کند تا از این طریق به نان و نوایی برسند.

مجلسی افزود: به طوری‌که اگر قرار باشد، با برجام موافقت شود، همه‌شان طرفدار سینه‌چاک برجام می‌شوند و اگر هم بنا بر عدم توافق باشد، همه آن‌ها هزار و یک دلیل درباره بد بودن و خسارت‌بار برجام دارند. یعنی باد از هر طرف وزید، به همان سمت خواهند رفت؛ به عبارتی این گروه مصداق بیت معروف «ما همه شیران، ولی شیر علم / حمله مان از باد باشد دم به دم» هستند.

این تحلیلگر سیاسی گفت: تا نظام حکمرانی از این فضا و روش استقبال می‌کند، عده‌ای همچنان نظرات‌شان را با آنچه موردنظر حاکمیت است، همخوان می‌کنند و کاری به کار مصلحت عمومی ندارند. یعنی حاکمیت از دخالت‌های بیجا حمایت می‌کند.

وی افزود: جناحی که آقای رئیسی را به عنوان رئیس جمهوری روی کار آورد و اکنون هم ارگان‌های حاکمیتی را در اختیار گرفته است، اساسا انزواطلبی را برای خود هدفی اصلی می‌داند.

وی ادامه داد: هر ساختاری که می‌خواهد، کشورش با جهان همراه باشد و با کشورهای دیگر مبادلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داشته باشد، باید اصول و مقررات بین‌المللی را جدی بگیرد و به بایدها و نبایدهای معاهده‌هایی که در جهان بنا گذاشته شده است، تن بدهد.

مجلسی گفت: مشکل اصلی ایران چیزی جز این نیست، که گروهی تندرو به نظام تصمیم‌گیری رسوخ کرده‌اند که با هدف تحقق منافع سیاسی و جناحی، عامدانه و عالمانه خرابکاری می‌کنند تا از هر تفاهم احتمالی ایران با جهان جلوگیری کنند.

این دیپلمات پیشین وزارت امور خارجه افزود: همین چند روز پیش عده‌ای روی دیوارهای سفارتخانه انگلیس اقدام به شعارنویسی کردند. انگار نه انگار که آن سفارتخانه بر اساس رابطه رسمی ایران و انگلیس در تهران فعالیت دارد. این اقدام در حالی است که هنوز ضررهای حمله به سفارت عربستان را تحمل می‌کنیم. شاید هم دولت ایران بنای رویارویی با دولت انگلیس را دارد.

مجلسی افزود: به هر حال محل تصمیم‌گیری این مسئله هم شهرداری نیست و اگر قرار است شهرداری تهران رابطه با جهان را تنظیم کند، بهتر است وزارت خارجه تعطیل شود تا دنیا هم، تکلیف خود را درباره ایران بداند.

منبع:رویداد ۲۴

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »