... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۵ دی ۱۴۰۱ - 1:21 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

برگزیدگان پنجمین جشنواره رسانه های استان خوزستان معرفی شدند

با برگزاری آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه های استان خوزستان برندگان این رقابت شناخته شده و جوایز خود را دریافت نمودند.
آئین معرفی برگزیدگان پنجمین جشنواره رسانه های استان خوزستان /چهارشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴٠۱/اهواز

سیاست شرق _ آیین پایانی پنجمین جشنواره مطبوعات و رسانه های خوزستان، ظهر روز چهارشنبه، در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار و برگزیدگان این رویداد رسانه ای معرفی شدند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت الاسلام رضا کلاه کج در این مراسم گفت: طبق برآوردهای انجام شده میزان آگهی ها در هشت ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ در خوزستان عددی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که رقمی قابل قبول است.

وی با انتقاد از عمل نکردن برخی شرکت ها و سازمان‌ها به تعهدات قانونی خود پیرامون آگهی ها افزود: شرکت ها و سازمان ها طبق قانون موظف هستند که آگهی‌ها را برای چاپ در مطبوعات به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همان استان تحویل دهند که پی گیری ها برای تمکین همه شرکت ها و ادارات به این قانون در حال انجام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین گفت: باید فضایی ایجاد کرد تا از ظرفیت رسانه ها برای انعکاس خدمات و اخبار و همچنین مشکلات شهری استفاده شود ضمن اینکه در زمینه انعکاس مطالبه ها، اهالی رسانه دچار مشکلات حقوقی نشوند و حمایت جدی از رسانه ها را در این زمینه مورد تاکید قرار داد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان نیز با اشاره به رویکرد مثبت استاندار جدید خوزستان به رسانه ها گفت: برگزاری جلسه مشترک میان اهالی رسانه و استاندار خوزستان و طرح دیدگاه ها، مشکلات و دغدغه این قشر به عالی ترین مقام دولت در استان موضوعی است که تحقق آن در آینده نزدیک دنبال می شود.

عبدالرضا سیفی افزود: کثرت موضوعات مهم خوزستان می تواند موجب غفلت مدیران خوزستان از مسایل فرهنگی و اجتماعی شود به همین دلیل برگزاری جلسه های مشترک میان مسئولان و فعالان رسانه ای و فرهنگی استان ضروری است.

وی ضمن اشاره به ظرفیت های متعدد خوزستان در بخش های مختلف، گفت: غنای فرهنگی خوزستان که ریشه در تاریخ و تمدن این منطقه دارد نیز از ظرفیت های بسیار مهم استان است که باید برای بهره گیری از این ظرفیت و ارتقای این غنای فرهنگی برنامه ریزی کرد.

سیفی افزود: توجه به فرهنگ بومی و متعالی خوزستان می تواند گره گشای بسیاری از چالش های استان در بخش های اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه رسانه های استان باید ضمن توجه به ارتقای فرهنگی بیان کننده مطالبه های مردم نیز باشند، گفت: مطبوعات در مسیر فرهنگ سازی و مسیر ارتقاء فرهنگ اجتماعی باید صدای مردم و مطالبات آن ها باشند.

وی افزود: مطبوعات توان پیشبرد جامعه به سمت آرمان های خود را دارد به همین دلیل پایبندی رسانه ها به اصول اخلاقی موجب گرایش مردم به این ارزش های اخلاقی می شود.

در پایان مراسم برگزیدگان این رویداد رسانه ای معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در پنجمین جشنواره رسانه های خوزستان ۳۹۹ اثر از بیش از ۱۰۰ نفر از اهالی رسانه خوزستان شرکت کرده بودند. این دوره از جشنواره در در هفت بخش خبر، تیتر، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، گزارش، صفحه آرایی و گرافیک برگزار شد.

 در بخش خبر، هیأت داوران این جشنواره از میان آثار ارسالی هیچ مطلبی را شایسته رتبه اول ندانست،اما رتبه دوم به زینب فرحانی از خبرگزاری ایرنا رسید و شاهین بهرامی از پایگاه خبری حبیب خبر رتبه سوم را کسب کرد.

 در بخش تیتر، کوثر کریمی از خبرگزاری مهر رتبه اول، مهدی ربیع از پایگاه خبری جنوب فردا رتبه دوم و حبیب الله بهرامی از پایگاه خبری حبیب خبر و سجاد عبیدی پور از خبرگزاری مهر به صورت مشترک به رتبه سوم دست پیدا کردند.

در بخش مصاحبه خبری هیچ اثری از میان آثار ارسالی رتبه اول را کسب نکرد.‌در این بخش حسین دلیر از پایگاه خبری شوشان دوم شد و فاطمه زورمند از روزنامه کیهان و دلال آلبوشهبازی از خبرگزاری ایسنا سوم شدند.

در بخش گزارش رتبه اول به محمد زمانی راد از خبرگزاری ایرنا رسید و دلال آلبوشهبازی از خبرگزاری ایسنا خوزستان و زینب فرحانی از خبرگزاری ایرنا به طور مشترک دوم و شهرزاد امیری از پایگاه خبری نبض شهر و یاسمین آذرآیین از نشریه سلام آبادان سوم شدند.

در بخش یادداشت، مرتضی آژند از پایگاه خبری کاوش خبر اول شد و رتبه دوم به طور مشترک به شهرام گراوندی از نشریه پیوند ایرانیان و محمود تیلا از نشریه سلام آبادان رسید و هادی خوش سیما از پایگاه خبری عصر کشاورزی و احمد رستمی از پایگاه خبری خورنا به طور مشترک سوم شدند.

در بخش عکس علی محمدی و محمد مهدی عاملی هر دو از خبرگزاری ایسنا خوزستان به ترتیب اول و دوم شدند و حمیدرضا ترابی فرد از خبرگزاری ایرنا خوزستان سوم شد.

در بخش گرافیک و صفحه آرایی حسین دلیر از نشریه سلام آبادان اول شد و مقام دوم به رضا غلامی از روزنامه فرهنگ جنوب رسید و مرتضی پور سامانی از نشریه بامداد زاگرس صاحب رتبه سوم شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »