... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - 5:21 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نخست وزیر اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین، به نفع ژئوپلیتیک اروپاست

سانچز در سخنانی در پارلمان اسپانیا هشدار داد که "پاسخ نامتناسب" اسرائیل در جنگ غزه با حماس، خطر "بی ثباتی خاورمیانه و در نتیجه کل جهان" را به دنبال دارد.

سیاست شرق _ نخست‌وزیر اسپانیا طی سخنانی در پارلمان اسپانیا گفت که به رسمیت شناختن کشور فلسطین، “در راستای منافع ژئوپلیتیک اروپا” است.

به نقل از فرانس ۲۴، پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا در سخنرانی روز چهارشنبه خود در پارلمان این کشور، افزود: «جامعه بین‌المللی نمی‌تواند به کشور فلسطین کمک کند، اگر موجودیتش را به رسمیت نشناسد. این اقدام عادلانه و چیزی است که اکثریت خواستار آن هستند».

او در سخنانی در پارلمان اسپانیا هشدار داد که “پاسخ نامتناسب” اسرائیل در جنگ غزه با حماس، خطر “بی ثباتی خاورمیانه و در نتیجه کل جهان” را به دنبال دارد.

سانچز مدت‌هاست که به اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن فلسطین فشار می‌آورد، اما به در بسته متحدان اصلی اسرائیل برخورد می‌کند.

اواخر ماه گذشته، او بیانیه مشترکی را با همتایان ایرلندی، مالتی و اسلوونیایی خود امضا کرد که در آن اعلام کردند اگر به رسمیت شناختن فلسطین می‌تواند به حل و فصل بیش از شش ماه جنگ در غزه کمک کند، برای این کار آمادگی دارند؛ جنگی که که طی آن بیش از ۳۳ هزار فلسطینی در حملات اسرائیل شهید شده‌اند.

سخنگوی دولت اسپانیا سه‌شنبه گفت که سانچز قرار است در روز‌های آینده با چند رهبر دیگر از جمله سران نروژ و پرتغال برای گفتگو درباره این موضوع دیدار کند.

وزیر امور خارجه ایرلند مایکل مارتین هم سه‌شنبه گفت که کشورش در هفته‌های آتی به سوی به رسمیت شناختن کشور فلسطین گام خواهد برداشت. او گفت که به تعویق انداختن شناسایی فلسطین دیگر جایز یا قابل‌قبول نیست.

و در ماه نوامبر، اسرائیل پس از ابراز خشم نسبت به «اظهارات سانچز» در یک مصاحبه تلویزیونی، که در آن او «تردید جدی» در مورد قانونی بودن اقدامات اسرائیل در غزه ابراز داشت، سفیر خود در مادرید را برای مشورت فراخواند.
اظهارات وی توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به عنوان “شرم آور” محکوم شد، اگرچه رودیکا رادیان گوردون، سفیر اسرائیل در ژانویه به مادرید بازگشت.
اسرائیل همچنین از اظهارات وزرای چپ رادیکال در دولت ائتلافی سانچز در ماه اکتبر و نوامبر که خواستار تحریم فروش تسلیحات به اسرائیل شده بودند، خشمگین شد.
سانچز هفته گذشته هنگام بازدید از اردوگاه آوارگان فلسطینی در اردن، اسرائیل را به دلیل حمله هواپیمای بدون سرنشین به کاروان بشردوستانه که منجر به کشته شدن هفت نفر از کارکنان سازمان غیردولتی آشپزخانه مرکزی جهانی شد، مورد حمله قرار داد.
وی از اسرائیل خواست تا “شرایط این حمله وحشیانه” را روشن کند.
هفته گذشته، سانچز به خبرنگارانی که با او در تور خاورمیانه سفر کرده بودند، گفت که امیدوار است اسپانیا تا پایان ژوئن، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »