... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - 9:49 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تاریخ انتخابات ریاست جمهوری روسیه، اعلام شد

هرچند ولادیمیر پوتین، هنوز نامزدی خود را برای یک دوره دیگر اعلام نکرده است، اما تردیدی وجود ندارد که او دوباره در انتخابات شرکت خواهد کرد.

سیاست شرق _ مجلس اعلای روسیه، زمان انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را، برای اواسط ماه مارس اعلام کرد. گفت پوتین بار دیگر نامزد و پیروز اعلام می‌شود.
امروز پنجشنبه، ۷ دسامبر (۱۶ آذر)، در نشستی که مستقیما از تلویزیون این کشور پخش می‌شد، تصمیم گرفته شد که انتخابات در ۱۷ مارس(۲۷ اسفند) برگزار شود.

والنتینا ماتوی‌ینکو، رئیس پارلمان، گفت: «این تصمیم در عمل سیگنال شروع کارزار انتخابات ریاست جمهوری است.»
هرچند ولادیمیر پوتین، هنوز نامزدی خود را برای یک دوره دیگر اعلام نکرده است، اما تردیدی وجود ندارد که او دوباره در انتخابات شرکت خواهد کرد.

پوتین اولین دوره ریاست جمهوری خود را در سال ۲۰۰۰ آغاز کرد و دو دوره در این مقام باقی ماند. بعد، به خاطر محدودیت‌های قانونی، ۴ سال سمت نخست‌وزیری را به عهده داشت که عملا اداره امور کشور به عهده او بود.

با انتخابات سال ۲۰۱۲ ، او دوباره به ریاست جمهوری بازگشت و در انتخابات سال ۲۰۱۸ هم پیروزی او از صندوق‌ها بیرون آمد. به دنبال اصلاح قانون اساسی به ابتکار پوتین در سال ۲۰۲۰، وی بالقوه می‌تواند تا سال ۲۰۳۶ در منصب ریاست‌جمهوری باقی بماند.

گرچه پوتین هنوز از نامزدی خود برای انتخابات پیش رو سخنی نگفته است، ولی ناظران تقریبا در این باره وحدت نظر دارند که او نامزد اصلی انتخابات خواهد شد .

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »