... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ دی ۱۴۰۱ - 8:28 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

چاووش‌اوغلو: یورش به مسجدالاقصی غیرقابل قبول است

چاووش اوغلو، در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه اسرائل، اقدام تحریک‌آمیز ایتامار بن گویر علیه مسجدالاقصی را «غیرقابل قبول» خواند.

سیاست شرق _ مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با یوسی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل، در خصوص یورش نیروهای امنیتی به مسجد الاقصی، به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، چاووش‌اوغلو ضمن تبریک به کوهن بابت انتصاب در سمت وزیر خارجه اسرائیل، بر حساسیت ترکیه در قبال مسئله فلسطین و انتظارات آن، تاکید کرد و اقدام تحریک آمیز« ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت ملی اسرائیل در یورش به مسجدالاقصی را غیرقابل قبول دانست.

وی بر اهمیت حفظ جایگاه مسجدالاقصی تاکید و خاطرنشان کرد:‌ انتظار داریم از هرگونه اقدامات تحریک آمیز خودداری شود.

گفتنی است ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل که به جریان سیاسی راست افراطی این کشور تعلق دارد، روز سه شنبه در دهمین روز از عید «تِوِت» با همراهی پلیس اسرائیل وارد مسجدالاقصی شد.

بن گویر که با اقدامات تحریک کننده خود مشهور است، اولین وزیر اسرائیلی است که پس از پنج سال وارد مسجد الاقصی می‌شود.

فلسطینی‌ها ورود وزرای اسرائیلی به این مسجد را به معنی نقض وضعیت حقوقی این مکان مقدس می‌دانند.

لازم به ذکر است بر اساس توافقنامه صلح بین اسرائیل و اردن که در ۲۶ اکتبر ۱۹۹۴ امضا شد، مسجد الاقصی زیر نظر اداره بنیادهای اسلامی بیت المقدس وابسته به وزارت اوقاف، امور اسلامی و مقدسات اردن است.

با این وجود، از سال ۲۰۰۳ تاکنون بدون مجوز این اداره، یهودیان با تصمیم یکجانبه اسرائیل و همراهی پلیس این کشور وارد مسجد الاقصی می‌شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »