... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۹ دی ۱۴۰۱ - 6:05 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
به منظور شرکت در مجمع عمومی مجالس آسیایی؛

سفر محمدباقر قالیباف به ترکیه

رئیس مجلس شورای اسلامی را در این سفر علاوه بر اعضای هیأت APA مجلس، یعقوب رضازاده نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه همراهی می‌کند.

سیاست شرق _ محمدباقر قالیباف، که به منظور شرکت در مجمع عمومی مجالس آسیایی (APA)، به ترکیه سفر کرده است، مورد استقبال رسمی نایب رئیس مجلس ترکیه قرار گرفت.

به نقل از ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در مجمع عمومی مجالس آسیایی (APA)، شب گذشته وارد ترکیه شد با دبیرکل مجمع مجالس آسیایی دیدار کرد.

در همین رابطه، محمدرضا مجیدی دبیرکل (APA) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور شرکت در سیزدهمین مجمع مجالس آسیایی عصر روز یکشنبه، ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱ به ترکیه سفر کرده است در خصوص اولویت‌های اجلاس سیزدهم، محورهای مورد گفت‌وگوی سران حاضر در اجلاس و بیانیه پایانی اجلاس گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

مجمع مجالس آسیایی یکی از مهمترین نهادهای بین‌المللی در سطح آسیا است که بسیار اثرگذار است و در اجلاس امسال که به میزبانی ترکیه برگزار می‌شود، ۷ کشور در سطح رئیس مجلس و ۴ کشور در سطح نایب رئیس در اجلاس شرکت می‌کنند که نشان از اهمیت اجلاسیه است.

همچنین با حضور مقامات ارشد و عالی رتبه پارلمانی ۲۵ کشور آسیایی در این اجلاس، سطح مشارکت و تعداد مشارکت در طول تاریخ مجمع مجالس آسیایی بی‌سابقه است و در اجلاسیه‌های قبلی این تعداد کشور و این تعداد رئیس مجلس حضور نداشته که حاکی از اهمیت و اثرگذاری APA است.

اعضای گروه پارلمانی مجمع مجالس آسیایی در مجلس شورای اسلامی و معاون وزارت امور خارجه در این سفر رئیس مجلس را همراهی می‌کنند.

بر اساس این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی را در این سفر علاوه بر اعضای هیأت APA مجلس، یعقوب رضازاده نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه همراهی می‌کند.

سیزدهمین دوره اجلاس مجمع مجالس آسیایی به عنوان یکی از مهمترین نهادهای بین‌المللی در سطح آسیا در روزهای دوشنبه و سه شنبه(۱۹ و ۲۰ دی ماه) به میزبانی ترکیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »