... امروز: چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - 3:33 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
کپی شد!
0

مخالفت دبیرکل ناتو با میانجی‌گری چین در جنگ اوکراین

دبیرکل ناتو: پکن تاکنون حمله نظامی غیرقانونی روسیه به خاک اوکراین را رسما محکوم نکرده و بنابر این از صلاحیت و اعتبار لازم برای میانجی‌گری برخوردار نیست. 

سیاست شرق _ ساعاتی پس از ارائه طرح ۱۲ ماده‌ای وزارت امور خارجه چین برای آتش بس در اوکراین، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با آن مخالفت کرد.

طبق گزارش نشریه پولیتیکو، ینس استولتنبرگ روز جمعه ۲۴ فوریه/پنجم اسفند، در واکنش به طرح اخیر چین به خبرنگاران گفت که پکن تاکنون حمله نظامی غیرقانونی روسیه به خاک اوکراین را رسما محکوم نکرده و بنابر این از صلاحیت و اعتبار لازم برای میانجی‌گری برخوردار نیست. 

دبیرکل ناتو در ادامه مدعی شد: نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است چین در حال برنامه‌ریزی و بررسی ارائه کمک‌های نظامی به روسیه باشد.

ینس استولتنبرگ همچنین تاکید کرد که چین با تلاش به میانجیگری در جنگ اوکراین می‌خواهد روابط خود را با کشورهای اروپایی بهبود بخشد.

وی با اشاره به اینکه چین پیشتر آمریکا را به «سود بردن از ادامه جنگ در اوکراین» متهم کرده بود گفت که پکن در پی بی‌اعتبار کردن ایالات متحده است.

واکنش و اظهارات دیبر کل ناتو در حالیست که وانگ لوتونگ، رئیس امور اروپا در وزارت امور خارجه چین با انتشار طرح ۱۲ ماده ای این وزارت خانه، گفت‌وگو را تنها گزینه برای پایان دادن به جنگ در اوکراین عنوان کرد.

این مقام وزارت امور خارجه چین گفت که پکن مایل است تلاش‌های مشترکی را با اتحادیه اروپا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین انجام دهد و به «ایفای نقش سازنده» خود ادامه دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »