... امروز: پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 6:18 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق

یک گروه ناشناس که خود را «جناح مقاومت بین‌الملل» می‌نامد، مسئولیت این حمله را در تلگرام بر عهده گرفته است.

سیاست شرق _ پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق، با ۳ موشک مورد حمله قرار گرفت که دو فروند آن به قسمت جنوبی پایگاه اصابت کرد و موشک سوم پشت حصار بیرونی آن سقوط کرد.

به نقل از الجزیره قطر ،خبرگزاری های عراقی گزارش دادند که دو موشک، عصر روز شنبه بدون تلفات قابل توجه به پایگاه عین الاسد عراق در استان الانبار اصابت کردند.

بنا بر همین گزارش، منابع حشد الشعبی گفتند که این موشک ها از منطقه هیت در مجاورت شهر البغدادی در غرب الانبار شلیک شده است.

خبرگزاری فرانس پرس به نقل از یک منبع در ائتلاف به رهبری ایالات متحده گفت که کسی آسیب ندیده و خاطرنشان کرد که نیروهای ائتلاف تلفاتی نداشته اند.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که یک گروه ناشناس که خود را «جناح مقاومت بین‌الملل» می‌نامد، مسئولیت این حمله را در تلگرام بر عهده گرفته است.

حملات مکرر

پایگاه عین الاسد شامل نیروهای ائتلاف بین المللی است، اما تحت مدیریت نیروهای عراقی است و بارها مورد هدف پهپادها یا موشک های بمب گذاری شده قرار می گیرد.

در هشتم آوریل گذشته، یک پهپاد بمب گذاری شده زمانی که قصد ورود به نزدیکی پایگاه را داشت، سرنگون شد.

در ماه‌های اخیر، ده‌ها حمله موشکی یا پهپادی، منافع آمریکا در عراق را هدف قرار داده‌اند و به طور کلی هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

عراق در نهم دسامبر گذشته رسماً اعلام کرد که حضور نیروهای “مبارزه” خارجی در این کشور در پایان سال ۲۰۲۱ پایان یافته است و مأموریت جدید ائتلاف بین المللی صرفاً مشاوره ای و آموزشی است.

هنوز ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی و ۱۰۰۰ سرباز ائتلاف در ۳ پایگاه نظامی عراق از جمله عین الاسد مستقر هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »