... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - 10:23 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

فرانس ۲۴: یک کشتی متعلق به اسرائیل در اقیانوس هند، مورد حمله پهبادی قرار گرفت

آمبری: این کشتی از مبدا امارات عربی متحده حرکت کرده است و توسط یک شرکت وابسته به اسرائیل مدیریت می شود، که دلیل هدف قرار گرفتن آن، همین مسئله ارزیابی شده است.
CMA CGM Symi متعلق به اسرائیل در بندر والنسیا، اسپانیا،

سیاست شرق _ یک مقام دفاعی آمریکا روز شنبه گفت که یک کشتی باری متعلق به اسرائیل در یک حمله پهپادی مشکوک، در اقیانوس هند، آسیب دیده است.

به نقل از فرانس ۲۴، این مقام مسئول با تایید حمله روز جمعه گفت که ما از گزارش‌هایی مبنی بر حمله یک پهپاد مظنون به یک شناور موتوری غیرنظامی در اقیانوس هند حمله کرد، اطلاع داریم.

شرکت امنیت دریایی آمبری گفت که کشتی کانتینری فرانسوی با پرچم مالت در اثر انفجار هواپیمای بدون سرنشین در نزدیکی آن آسیب دیده است.

آمبری گفت: «این کشتی از مبدا امارات عربی متحده حرکت کرده است و توسط یک شرکت وابسته به اسرائیل مدیریت می شود، که دلیل هدف قرار گرفتن آن، همین مسئله ارزیابی شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، خدمه کشتی طوری رفتار می‌کردند که فکر می‌کردند کشتی ممکن است با تهدیدی روبرو شود زیرا از روز سه‌شنبه، پس از ترک بندر جبل علی دبی، سیستم ردیابی آن را خاموش کرده بودند. این کشتی قبلاً هنگام عبور از دریای سرخ از یمن نیز همین کار را کرده بود.

یک مقام دفاعی آمریکا که نامش فاش نشد روز شنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که این حمله احتمالا با استفاده از یک پهپاد شاهد-۱۳۶،ساخت ایران، در روز جمعه انجام شده است، با این حال، این مقام آمریکایی، هیچ مدرکی را در این رابطه، ارائه نکرد.

 شبکه ماهواره ای پان عربی المیادین نیز گزارش داد که یک کشتی اسرائیلی در اقیانوس هند هدف قرار گرفته است.

آمبری در حادثه جداگانه‌ای در روز جمعه گفت، یمنی ها به یک نفتکش در جنوب غربی شهر بندری حدیده در دریای سرخ یمن هشدار دادند که “مسیر خود را تغییر دهد و هشدار داد که اگر دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند، حمله به دنبال خواهد داشت.”

این شرکت امنیتی گفت که این اخطار چندین بار صادر شده است و افزود که “احتمالاً یک عملیات یمنی قریب الوقوع است”.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »